Recensie: Huisdiergeheimen RECENSIE

Heb je jezelf ooit wel eens afgevraagd wat jouw huisdier aan het doen is als je niet thuis bent? Ligt hij lekker te slapen of maakt hij er een feestje van? In de film Huisdiergeheimen, ook wel bekend als The Secret Life of Pets, wordt hier uitgebreid op ingegaan. Het is een film van Illumination Entertainment, de makers van Verschrikkelijke Ikke (Despicable Me) 1 & 2 en de MinionsHuisdiergeheimen is, net als de eerder genoemde films, vermakelijk, grappig, spannend en avontuurlijk.

Max, de gelukkigste hond van New York, woont in een appartementencomplex waar nog veel meer andere huisdieren wonen. Max is helemaal gek op zijn baasje, Katie, en wacht elke dag met smart totdat zij thuis komt. Maar op een dag brengt Katie een nieuwe hond, Duke, mee naar huis die bij hen komt wonen. Max vindt dit niet leuk en voelt zich achtergesteld. Hij probeert er dan ook voor te zorgen dat Katie boos op Duke gaat worden. Maar Duke laat zich niet kennen.

Zo begint het avontuur van Max en Duke in de stad. Zij raken samen verdwaald en worden gevangen genomen door hondenvangers. Dan ontmoeten zij Sneeuwbal, een klein wit schattig, maar vals konijntje. Sneeuwbal bevrijdt Max en Duke en wil dat zij zich aansluiten bij zijn bende die het voorzien heeft op de mensen die hun huisdieren afdanken. Hier loopt het natuurlijk helemaal mis en vanaf dat moment zijn Max en Duke op de vlucht voor Sneeuwbal en zijn bende. Ondertussen worden Max en Duke gezocht door de andere huisdieren uit het appartementencomplex en dat gebeurt natuurlijk onder leiding van Gidget, die heel erg verliefd is op Max.

Bij het zien van de trailer krijg je het idee dat het vooral gaat om de geheimen die de huisdieren hebben voor hun baasjes. Dit is ook zeker een onderdeel in het verhaal. Als de baasjes van de huisdieren in het appartementencomplex weg zijn, doen ze allemaal grappige dingen die natuurlijk eigenlijk helemaal niet mogen! Ze plunderen de koelkast, geven huisfeestjes, waarbij alle huisdieren zijn uitgenodigd, of luisteren naar keiharde muziek. Maar de nadruk van het verhaal ligt op het avontuur dat Max en Duke meemaken als zij verdwaald zijn in New York. Ook dit is natuurlijk eigenlijk een geheim. Het gebeurt namelijk allemaal voordat Katie weer thuis is en zij weet er dus niks vanaf.

Voor de oudere kijker had het verhaal wel iets minder standaard kunnen verlopen. Het verhaal is niet heel vernieuwend. Er zijn namelijk al meerdere films uitgebracht over dieren die verdwaald raken in de stad. Daarnaast werden er af en toe wat clichés in het verhaal gebruikt. Maar toch was dit niet heel storend en blijft het een hele leuke film om naar te kijken. Wat Huisdiergeheimen speciaal maakt is dat alle soorten huisdieren erin voorkomen. Denk hierbij aan cavia's, konijnen, vogels, honden, katten, slangen en zelfs varkens! Ook de afwisseling tussen het avontuur van Max en Duke en de zoektocht, onder leiding van Gidget, maken het interessant om naar de film te kijken.

Humor staat in Huisdiergeheimen centraal! De makers van de film zijn er dan ook zeker in geslaagd om zowel de jongere, als de oudere kijkers te entertainen. Vooral het konijntje Sneeuwbal is echt hilarisch! Een schattig konijntje, dat eigenlijk de bad guy blijkt te zijn! Iets wat je totaal niet verwacht. De stem van Sneeuwbal wordt ingesproken door Jandino Asporaat en dat maakt het natuurlijk extra leuk! Ook zit er een goede balans tussen de gesprekken die worden gevoerd en de scherpe, maar grappige opmerkingen. Het is dan ook zeker een film om je lekker bij te vermaken en waarbij je vaak aan het lachen bent.

De vormgeving van de film is erg mooi en goed gedaan. New York wordt aan het begin, en in de rest van de film, tot in de details getoond. Daarnaast zien alle huisdieren er op en top uit! Er is door de makers goed nagedacht over de karakters van de huisdieren. Ieder huisdier heeft namelijk zijn eigen unieke karakter dat echt bij hem of haar past! Ook heeft elke scene zijn eigen unieke sfeer. Dit maakt het een fijne film om anderhalf uur naar te kijken!

Kortom, Huisdiergeheimen is een erg grappige, avontuurlijke en vermakelijke film voor jong en oud! Af en toe zitten er verrassende elementen in het verhaal waardoor je geïnteresseerd en geëntertaind blijft als kijker. Ondanks dat het verhaal niet vernieuwend is deed dat niks af aan de dosis humor die de makers in de film verwerkt hebben! Een aanrader voor iedereen die een avondje lekker wil lachen.

Huisdiergeheimen (The Secret Life of Pets)

1  2  3  4  5

In Huisdiergeheimen (The Secret Life of Pets) verandert het rustige leventje van terriër Max plotseling als zijn baasje de knorrige straathond Duke in huis neemt.
    We volgen de hilarische avonturen van Max, Duke, de slome kat Chloë, het snoezige dwergkeeshondje Gidget, mopshond en ladykiller Mel, de onnozele cavia Norman en het schattige maar gestoorde konijntje Snowball.