Recensie: Een liefde in Rome RECENSIE

Drie verschillende liefdesverhalen spelen zich af in Rome. Alice, een jonge kunststudente gaat in de stad op zoek naar inspiratie en een andere kant van zichzelf voordat ze het huwelijksbootje in stapt. Het stel Meg en Alec hopen dat hun huwelijksproblemen over kinderen en carrière vervagen in deze betoverende stad. En de twee schoonzussen Lizzie en Constance gaan na het verlies van hun man en broer Henry naar Rome om zijn as te verstrooien. Drie bijzondere reizen met eigen geheimen, leugens en ontmoetingen

Mark Lamprell heeft een heerlijke roman geschreven, met een lofzang voor de wereldstad Rome. Je kruipt steeds in het hoofd van een ander personage. Alsof je door de stad loopt en alle gedachten van de mensen om je heen kunt lezen.

De personages zijn heel divers en hebben ieder een erg eigen karakter. Zo is Alice thuis erg onzeker, maar bloeit ze op in Rome en laat ze zich betoveren door de stad. Meg en Alec hebben allebei een erg aanwezige persoonlijkheid en ergere zich hier heel erg aan bij elkaar en Lizzie en Contance kennen elkaar al meer dan de helft van hun leven maar komen in Rome dingen over elkaar te weten, wat ze nooit van elkaar hadden verwacht.

Het boek Een liefde in Rome zorgt ervoor dat je zelf in de stad verdwijnt. Je voelt de warme zon en ruikt het heerlijke eten.  Het liefst boek je gelijk je eigen reis naar Rome. De stad staat centraal in het boek. Je leest over alle staten, de bewoners en de geschiedenis van historische gebouwen en kleine restaurantjes. Er is in het boek een iemand die alles van boven bekijkt en jou vertelt hoe geweldig de stad is. De verhaallijnen zijn met elkaar verbonden en je wordt geïnformeerd over de kleinste details. Dit zorgt ervoor dat je helemaal in het verhaal zit en het boek zo wegleest.

Een spannend verhaal is het niet. Er gebeuren niet veel bijzondere of onverwachte dingen. Maar ondanks dit, wordt het verhaal niet saai. Je blijft in de betovering van de stad. Het is jammere is dat er snel van karakter wordt gewisseld. Soms na twee bladzijdes al. Dit kan frustrerend zijn, omdat je dan net in dat karakter zit.

Deze winterse roman, die je meteen in het zonnige Rome plaatst is zeker een aanrader. Mark Lamprell laat zien hoe verschillend liefde kan zijn aan de hand van bijzondere verhalen. Een liefde in Rome is een heerlijk wegleesboek, waarna je vliegtickets moet boeken.

Een liefde in Rome

1  2  3  4  5

De jonge kunstenares Alice reist niet alleen naar Rome voor inspiratie, maar ook voor een laatste avontuur, voordat ze zich settelt met haar verloofde. Bestaat er zoiets als liefde op het eerste gezicht, en zou zij het ooit meemaken? Meg en Alec zijn in Rome voor een romantische vakantie. Die kunnen ze wel gebruiken sinds hun drukke leven met kinderen en carrières het heeft gewonnen van de romantiek. Constance en Lizzie zijn in Rome om de as te verstrooien van Henry, Constances geliefde echtgenoot en Lizzies broer. Constance en Henry hebben elkaar tientallen jaren geleden leren kennen in Rome, maar Lizzie weet niet wat het echte verhaal is achter die ontmoeting – en welke geheimen hun reis aan het licht zal brengen…

De verteller van dit verhaal is Rome zelf. Een stad met honderden jaren geschiedenis. Een stad waar geliefden elkaar vinden…