Recensie: Mijn nacht ontbloot RECENSIE

Olivia (Livy) had nooit gedacht dat ze zoveel van iemand zou kunnen houden als van Miller Hart. In het laatste deel van deze zinderende trilogie blijven kwaadaardige geesten Livy en Miller achtervolgen, zelfs als Livy en Miller een gelukkig leven proberen te leiden in New York. Miller zou er alles aan doen om Livy veilig te stellen, hij zou er alles aan doen om haar te beschermen. Zelfs als dat betekent dat zijn eigen leven hierbij op het spel komt te staan.

Allereerst moet ik zeggen dat de schrijfster, Jodi Ellen Malpas, een perfecte man op de wereld heeft gezet door het schrijven van deze trilogie. Oke, Miller is misschien helemaal niet zo perfect, maar op het gebied van liefde wel. De liefde die hij Livy schenkt spat van elke pagina van Mijn nacht ontbloot af, waardoor je tijdens het lezen van dit boek het gevoel krijgt alsof je in de wolken zweeft. Jodi Ellen Malpas doet hier nog een schepje bovenop, door zeer zinderende en stomende scènes te schrijven. Alles wordt in detail beschreven, dus er wordt weinig aan de verbeelding overgelaten. Deze sexy scènes komen erg vaak in het boek voor, dus wees voorbereid als je hier niet zo van houdt. Livy is daarnaast ook heel erg liefdevol naar Miller toe. Ze heeft echt het gevoel alsof ze haar soulmate heeft gevonden en ze zou nooit meer zonder hem kunnen. Kortom: deze twee zijn gemaakt voor elkaar.

De aspecten seks en liefde zijn echter niet de enige aspecten wat het boek maakt. Integendeel, op een gegeven moment wordt het zeer spannend. Er zijn een aantal mannen en vrouwen die het zwaar op Miller gemunt hebben, zeker nu hij iets heeft met Livy. Echter laten deze personen zich niet zomaar van zich af schudden, wat een spannend aspect vormt in het verhaal.

De vraag die centraal stond tijdens het lezen van dit boek, was: gaat het Livy en Miller lukken? Gaat het ze lukken om de kwade geesten te verjagen? Gaat het ze lukken om samen een gelukkig leven te leiden? En als lezer hoop je natuurlijk dat álles lukt, echter gaat dit niet zomaar zonder slag of stoot. Daarnaast zijn in de twee voorgaande delen vragen opgeroepen bij de lezers, over bijvoorbeeld het verleden van Miller en over de familiesituatie van Livy. In dit deel wordt er antwoord gegeven op iedere vraag die bij de lezers is opgeroepen, en ik weet zeker dat de onthullingen de trouwe lezers versteld doen staan! Nogmaals: Mijn nacht ontbloot draait niet alleen maar om liefde en seks. Het gaat om meer dan dat.

Alhoewel het boek op een gegeven moment spannend is, is de uitkomst van het boek wel te voorspellen. Dit is dan ook niet typisch een boek waarbij de uitkomst van het verhaal een belangrijke rol speelt, maar juist de weg daar naartoe. Op het einde worden namelijk nog heel veel sappige onthullingen gedaan, die ik totaal niet aan had zien komen. Hierdoor werd de trilogie erg goed afgesloten en zijn alle vragen van de lezers beantwoord. Jodi Ellen Malpas heeft de spanning gedurende de trilogie dus goed op weten te bouwen!

Mijn nacht ontbloot is een erg goede afsluiter van deze trilogie. Door de stomende scènes heb je het gevoel alsof je door de wolken zweeft, terwijl je tijdens de grote ontknopingen op het puntje van je stoel zit.

Mijn nacht ontbloot

1  2  3  4  5
    (5 stemmen)