Recensie: Spannende seks RECENSIE

Spannende seks is een informatief boek met meer dan 700 termen die allemaal met seks en relaties te maken hebben. Het boek bevat zeker niet alleen interessante en nieuwe standjes maar ook leuke seks weetjes, praktische tips voor singles en koppels en bijzondere termen.

Met dit pretalfabet kan je als single of als koppel een heleboel nieuws leren over seks en de dingen samen of alleen ontdekken en uitproberen. Maar je kan het natuurlijk ook gewoon lezen uit interesse.

In het boek Spannende seks, geschreven door Ilse Nackaerts, worden allerlei termen, standjes en tips in alfabetische volgorde opgelijst. Per onderwerp is er een kort stukje uitleg dat gemarkeerd wordt met een bepaald symbool. Er zijn drie soorten symbolen namelijk een perzik als het tips voor vrouwen zijn, een aubergine als het tips voor mannen zijn en twee paar voeten als het tips voor koppels zijn. Ook zijn er enkele onderwerpen zonder symbool, dit zijn algemene tips of termen die uitgelegd worden.

Anders dan de meeste boeken die over seks gaan, bevat dit boek geen prenten. Aan de ene kant is dit leuk omdat het boek hierdoor compact is, maar aan de andere kant staan er nogal ingewikkelde standjes in waar je je zelfs na drie keer lezen, geen beeld bij kan voorstellen. Je moet dan bijna elke handeling stap voor stap uitvoeren om te onderzoeken hoe dit standje er nu precies uit hoort te zien.

Dingen zoals "balanceren op haar achterwerk en je penis als propeller gebruiken terwijl je haar penetreert" ziet er in mijn hoofd heel vreemd en bijna onuitvoerbaar uit?! Ik vraag me nu al even af hoe dat dan precies in z'n werk hoort te gaan...

Ook staan er enkele termen in waarbij mijn partner en ik tijdens het lezen onze wenkbrauwen optrokken, waaronder de term "Schok". In de uitleg over "schok" moet de man met zijn kousen aan over een tapijt wrijven en zijn penis tegen het computerscherm houden om door de statische elektriciteit schokjes te krijgen. Grappig om te lezen maar ook één van de vele dingen die we net te vreemd vinden om ook effectief uit te testen. Hetzelfde met het idee om mayonaise als glijmiddel te gebruiken, iets wat in mijn ogen nogal onhygiënisch lijkt.

Gelukkig staan er in het boek ook handige onderwerpen en tips waardoor je nieuwe dingen te weten komt en veel bijleert. Ook enkele van de standjes of romantische tips lijken interessant om eens uit te testen, al is het maar om een leuke avond te hebben en samen eens lekker hard te lachen. Spannende seks is een leuk boek voor singles of koppels die er eens graag samen in willen lezen en dingen willen uitproberen.

Dit boek krijgt van mij 3/5 hartjes. Spannende seks is een leuk boekje met handige (maar ook enkele vreemde) tips die met seks en relaties te maken hebben maar door het ontbreken van enkele verduidelijkende prenten bij de ingewikkelde standjes blijft er vaak veel aan de verbeelding over. Verder is het wel een leuk boekje om op je nachtkastje te leggen en om er af en toe eens in te lezen met je partner.

Spannende seks

19 mei 2017

ISBN 9789461316660
    Uitgever van Halewyck
    200 pagina's

van Halewyck

Non-fictie

1  2  3  4  5

Vijftien jaar geleden verscheen Spannende seks. Van Aardbei tot Zweepje. Vandaag staat er een nieuwe editie in de rekken. In plaats van enkel technische en seksuele voorlichting vind je in deze editie een lijst met meer dan 700 lemma's die je seksleven een flinke boost geven. Het resultaat is een pretalfabet boordevol uitdagende standjes en praktische tips.

Seksonderzoek heeft uitgewezen dat we het in de Lage Landen gemiddeld vijf keer paar maand doen. Met 700 lemma's wil dat zeggen dat je tien jaar verder kan als je iedere keer iets nieuws uit dit pretalfabet probeert!

Spannende seks is perfect voor nieuwsgierige koppels. Lees er uit voor om alvast in de 'mood' te komen of om inspiratie op te doen. Heel wat technieken die beschreven worden kan je bovendien eerst op jezelf uitproberen! Spannende seks is een veelzijdig boek dat op ieders nachtkastje zou moeten liggen.