Recensie: Voor altijd gelukkig RECENSIE

Recensie: Voor altijd gelukkig - Marie Force

Na Voor altijd gezien en Voor altijd geliefd is Voor altijd gelukkig het derde en laatste deel in de Voor Altijd trilogie van Marie Force. Het vorige deel eindigde heftig doordat Natalie eindelijk achter het schokkende geheim kwam van Flynn. Dit liet de lezer met veel vragen achter: Kan Natalie met het feit leven dat Flynn dit voor haar verborgen heeft gehouden? Kan ze bieden wat Flynn eigenlijk van haar wil? Overwint ware liefde alles? Of wordt dit een abrupt einde van een mooi liefdesverhaal?

Natalie is in haar jonge jaren misschien wel onherstelbaar beschadigd en heeft mannen eigenlijk afgezworen. Op een dag botst ze letterlijk op tegen de beroemde filmster Flynn en worden ze gepassioneerd verliefd op elkaar. Maar dit brengt, door Natalies verleden en de sterrenstatus van Flynn, wel wat complicaties met zich mee. Aan het einde van Voor Altijd Geliefd komt Natalie achter een heftig geheim van Flynn die haar hele wereld op zijn kop zet. Is ze bereid om over haar grenzen te gaan om Flynn te bieden wat hij eigenlijk wil?

Tijdens het lezen van Voor altijd gelukkig kun je er eigenlijk niet meer omheen: de vergelijking met de 50-tinten trilogie. Dit is terug te vinden in natuurlijk de relatie van een 'normale' vrouw met een uiterst rijke en succesvolle man en de rol van bdsm in het seksleven. Waar Voor altijd gelukkig wel in uitblinkt (in tegenstelling tot 50 tinten) is de alles overwinnende en passionele liefde tussen Natalie en Flynn. Ondanks dat een relatie tussen een onderwijzer onrealistisch kan overkomen, weet Marie Force ons te overtuigen van de heftige gevoelens tussen de twee hoofdpersonen. Mooi element is de rol die het verleden van Natalie speelt in het boek. Dit geeft het verhaal diepgang en maakt dat het boek meer is dan een gewone liefdesroman. Ook Fluff, de hond van Natalie, die vooral in het begin niets van Flynn moet hebben, draagt hieraan bij. Fluff houdt er nogal van om Flynn te bijten, ook in intieme situaties, en dit zorgt voor nogal wat komische situaties in Voor Altijd Gelukkig.

Marie Force stelt zichzelf wel een uitdaging om het verhaal van een slachtoffer van verkrachting te combineren met bdsm. In bdsm speelt het dominante versus onderdanige aspect een onmisbare rol en je kunt je zo indenken dat dit voor slachtoffers van seksueel geweld nogal gevoelig kan liggen. Force omschrijft dit indrukwekkend door Natalie neer te zetten als een sterke vrouw, die ondanks haar verleden, open kan staan voor de niet alledaagse behoeften van haar geliefde. Daarbij laat de auteur ook zien dat er groot verschil tussen de manieren waarop je iemand zou willen domineren en dat geduld en begrip iemand verder kan brengen dan ooit. De gemakkelijke en toegankelijke schrijfstijl van Marie Force zorgt ervoor dat je het boek gemakkelijk oppakt en in het verhaal gezogen wordt. Door het benoemen van verschillende elementen en attributen gerelateerd aan bdsm zorgt voor meer kennis over deze seksuele voorkeur en hoe dit ervaren kan worden.

Concluderend is Voor altijd gelukkig een waardige en mooie afsluiting van de Voor Altijd trilogie. Het verhaal is hier en daar niet altijd even realistisch, maar overtuigt doordat Marie Force twee sterke personages neerzet, waarbij één kampt met een heftige gebeurtenis uit het verleden. Voeg hierbij een humoristische elementen en bdsm aan toe en je hebt een hartverwarmend romantisch verhaal met een donker randje als resultaat! Voor liefhebbers van mooie liefdesverhalen en leesvoer a la de 50 tinten trilogie.

Dit was de Chicklit.nl recensie van Voor altijd gelukkig - Marie Force

Voor altijd 3 - Voor altijd gelukkig

1  2  3  4  5

De wereldberoemde filmster Flynn en de jonge onderwijzeres Natalie vinden de ware liefde in elkaars armen

Sinds ze letterlijk tegen hem op botste tijdens een wandeling is Natalie oneindig diep, gepassioneerd verliefd op Flynn. Het maakt niet uit dat ze eigenlijk niet in elkaars league zijn; ze wil hem aanraken, liefhebben, alles met hem delen. Tot hij zijn grootste geheim aan haar onthulde en ze erachter kwam dat ze ver over haar eigen grenzen heen moest gaan om zijn ware verlangens te vervullen…

Flynn wou dat hij zijn mond had gehouden. Zijn onthulling heeft Natalie geschokt, en nu is hij haar kwijt. Hij denkt de hele dag aan haar met een allesverterend verlangen, maar hij gaat ervan uit dat ze niets meer van hem wil weten. Toch komt ze terug, tot zijn verbazing; zij blijkt net zomin zonder hem te kunnen als hij zonder haar. Al snel springen de vonken er weer af, maar is Natalie echt bereid te accepteren wat Flynn diep in zijn hart wil?