Recensie: Denk gezond, (di)eet gezond RECENSIE

Recensie: Denk gezond, (di)eet gezond - Anneleen de Lille

Denk gezond, (di)eet gezond van Anneleen de Lille is niet zomaar een dieetboek. Je zal in dit boek bijvoorbeeld geen enkel recept vinden. Toch zal dit boek je zeker kunnen helpen om de strijd tegen de kilo's aan te gaan.

Anneleen de Lille werkte in Engeland als psychologisch begeleider van mensen met overgewicht. Daar deed ze heel veel ervaring op omtrent gewoonteverandering en werd ze geprikkeld om haar ervaring als coach te delen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat er in dit boek heel wat verhelderende casussen aan bod komen. Deze ervaringen maken dat je beter begrijpt wat de auteur bedoelt en dat je zelf ook aan de slag kan gaan.

Buiten casussen, staan er in Denk gezond, (di)eet gezond ook heel wat voorbeelden, schema's en afbeeldingen die de inhoud kracht bijzetten. Dit alles vloeit samen tot een mooie, kleurrijke en duidelijke lay-out die het lezen heel aangenaam en vlot maken. Al deze extra's zijn ook bruikbaar in je eigen leven, denk maar aan schema's om je eetpatroon bij te houden en vragen die je helpen bij het nadenken over jezelf.

Zoals de titel al doet vermoeden, is Anneleen de Lille ervan overtuigd dat het denkproces dat bij het eten hoort een belangrijke sleutel is tot gezond leven. Ze gaat in dit boek aan de slag met je gedachten, op een wetenschappelijk onderbouwde manier. Als je je eigen denkpatroon kan aanpassen, is het veel makkelijker om vervolgens je eetpatroon aan te passen. Deze denkpatronen gaan trouwens niet enkel over voeding, maar ook over slapen, stress en beweging. Ook deze factoren beïnvloeden je eetgedrag en kunnen ervoor zorgen dat je op een ongezonde manier leeft.

Anneleen de Lille heeft met Denk gezond, (di)eet gezond een inspirerend boek geschreven, dat je vol goede moed de strijd met de kilo's laat aangaan. Dit wetenschappelijk onderbouwde boek geeft je de tools om je eet-, slaap-, stress- en bewegingspatroon te analyseren en te veranderen met als doel een gezonder leven tegemoet te gaan.

Chicklit.nl recensie van Denk gezond, (di)eet gezond - Anneleen de Lille

Denk gezond, dieet gezond

1  2  3  4  5

Het is een bekend beeld: je begint enthousiast aan een dieet, maar vervalt al snel in je oude gewoontes. Psychotherapeut en coach Anneleen De Lille begeleidt dagelijks mensen die op gezonde manier gewicht willen verliezen. Ze ontwikkelde een haalbare, oplossingsgerichte methode waarmee je stap voor stap leert om anders te denken over je voeding. Je relatie met voeding verandert, waardoor je als het ware lijnvriendelijke gewoontes in je hersenen programmeert. Zo wordt gewicht verliezen een stuk makkelijker!