Recensie: Wereldplekken RECENSIE

Wereldplekken is in één woord "Prachtig". Het is een boek door National Geographic en het is een echte musthave voor iedere reisliefhebber of als je gewoon houdt van prachtige foto's.

National Geographic heeft in het boek Wereldplekken vijftig van de mooiste plekken op aarde in het boek verzameld. Het varieert van bekende plekken zoals de Nijlvallei met zijn mooie oude tempels tot afgelegen plekken zoals Monte Roraima waar je misschien nog nooit van hebt gehoord.

Wereldplekken geeft ook een mooi platform aan fotografen je ziet in dit boek echt de mooiste foto’s die je zullen verbazen en verwonderen. Het boek is heel visueel met vooral grote foto’s erin. Maar er staat ook wat tekst in natuurlijk. Zo geven ze algemene informatie over de plek die ze behandelen en is er bij elke plek een stukje over de historie te lezen en een klein kopje met praktische informatie over de reis, planning en overnachtingen. De tekst leest lekker weg maar eigenlijk is het gewoon een inleiding over de plek. Je zal voornamelijk genieten van de foto’s en als je eenmaal verliefd bent geworden op een plek zal je waarschijnlijk meer informatie erover gaan opzoeken.

Dit boek is echt een perfect cadeau voor elke reisliefhebber of gewoon prachtig op je koffietafel!

Wereldplekken

1  2  3  4  5

National Geographic Wereldplekken toont de 50 meest ongerepte, verlaten, ruige en schilderachtige plaatsen op aarde. Van afgelegen valleien, indrukwekkende woestijnen en adembenemende bergketens. Met oogverblindende beelden van wereldberoemde natuurfotografen en toegankelijke, pakkende beschrijvingen en praktische reisinformatie. Van het Nahanni National Park in Canada tot de Skeleton Coast in Namibië: dit boek van National Geographic is een toegangspas tot 's werelds meest woeste en zeldzame bestemmingen.