Recensie: Podkin Eenoor 2 RECENSIE

Recensie: Podkin Eenoor 2 - Kieran Larwood

Het avontuur van het dappere konijn Podkin Eenoor gaat verder in dit spannende tweede deel, Podkin Eenoor 2 het geschenk van Donkerhol. Podkin is samen met zijn vrienden op de vlucht voor de Goroms, ze komen terecht in het Donkerhol. In dit hol ontdekt Podkin nog een van de twaalf magische geschenken, waarmee hij megagrote sprongen kan maken, van schaduw naar schaduw. En Podkin moet er samen met zijn vrienden voor zorgen dat de Goroms de magische geschenken niet in handen krijgen.

Dit tweede boek over Podkin, gaat precies verder waar het eerste deel stopte. Het begint opnieuw met de oude konijnenbard die het verhaal verteld aan zijn nieuwe leerling. Daarna komt de spanning, die schrijver Kieran Larwood meteen heel goed weet over te brengen. Zodra je het woord goroms leest, kruipen de kriebels over je rug. Wat heel leuk is aan het boek dat alle oude en nieuwe vrienden van Podkin naar voren komen. Zoals zijn zus Paz en broertje Poek. Larwood weet op een indrukwekkende wijze fantasie, mysterie en spanning voor een jonge doelgroep naar voren te brengen. Hij schrijft heel omschrijvend, maar blijft begrijpend voor de jeugd. De spanning in het boek combineert hij met zoveel humor dat het niet eng wordt. De magie springt daarnaast ook echt uit het boek en dit weet Larwood heel levendig naar voren te brengen.

Podkin Eenoor 2 het geschenk van Donkerhol is ondanks dat het dezelfde soort opbouw heeft als het eerste boek, toch een heel ander verhaal. De verhaallijn is in combinatie met het eerste deel heel goed uitgewerkt en de boeken passen perfect op elkaar aan. De hoofdpersonages maken een interessante wisseling, wat het verhaal een compleet andere draai geeft. De schrijfstijl van Larwood is heel beeldend, waarmee hij ervoor zorgt dat je alle konijnen en enge monster voor je ziet.

Dit nieuwe boek Podkin eenooor 2 het geschenk van Donkerhol is een magisch nieuw avontuur in de konijnenwereld. De fantasie springt ervan af en de sfeer is spannend. Verder kan je er ook om lachen en vreselijk met de avonturen van deze heldhaftige konijnen meeleven. De wonderbaarlijke schrijfstijl van Larwood voor deze leeftijdscategorie is heerlijk om te lezen en hopelijk verschijnen er dan ook nog meer boeken van hem.

​Recensie: Podkin Eenoor 2 - Kieran Larwood

Podkin Eenoor 2 - Het geschenk van Donkerhol

1  2  3  4  5

Laat je meevoeren door dit verrassende fantasy-verhaal over een onwaarschijnlijke held. 'Verhalen gaan niet alleen maar over strijd en wraak,' zegt de bard. 'Je moet ook de hoofdpersonen tot leven laten komen. Een beetje spanning, een beetje sfeer, dat hoort er ook bij. En wat romantiek.'
    Het Geschenk van Donkerhol
    In deel 2 van de bijzondere Podkin Eenoor-serie ontdekt het dappere konijn Podkin zijn talent voor het zogenaamde maanschrijden: met behulp van zijn magische wapen megasprongen maken van de ene schaduw naar de andere. Naast de vertrouwde zus Paz en broertje Poek vergezellen nieuwe vrienden Podkin tijdens zijn missie om de Twaalf Geschenken uit handen te houden van de bloeddorstige Goroms. Ook moet hij de konijnen van de Monbarra-burcht in veiligheid zien te brengen.
    Podkin Eenoor 2
    Met heel veel sfeer, spanning en grimmigheid laat dit fantastische avonturenverhaal zich vergelijken met klassiekers als De Hobbit en natuurlijk Waterschapsheuvel. De even zo magische illustraties zijn van David Wyatt, die eerder boeken illustreerde van auteurs als J.R.R. Tolkien, Edgar Allan Poe en Terry Pratchett.