Recensie: Overal en altijd RECENSIE

Recensie: Overal en altijd - Jennifer Probst

Jennifer Probst kennen we natuurlijk van overheerlijke New Adult boeken. Overal en altijd is hiervan het nieuwste exemplaar. Hiermee start Probst een nieuwe serie, genaamd Onvoorwaardelijk. In het 1e deel volgen we Caleb Pierce, de oudste van de gebroeders Pierce. Vanaf jongs af aan werkt hij mee in het bouwbedrijf van zijn vader. Wanneer deze overlijdt verwacht hij het bedrijf over te kunnen nemen, maar het door zijn vader opgestelde testament heeft andere plannen...

De koele architecte Morgan is op zoek naar een bouwbedrijf om een droomhuis te bouwen voor één van haar klanten en is vastbesloten om het bouwbedrijf van Pierce voor zich te winnen. Een pittige, onweerstaanbare vrouw die haar woordje altijd wel klaar lijkt te hebben, al draagt ze een geheim met zich mee. Caleb en Morgan proberen werk en privé gescheiden te houden, maar of dat ze zal lukken wanneer de vonken er vanaf springen?

Het genre New Adult is helemaal hot! Jennifer Probst is één van de toppers in dit genre, waarin een combinatie van liefde en lust de belangrijkste basis zijn. De intrigerende scènes waarin volop wordt geflirt (en meer!) zijn dan ook weer spannend om te lezen. Door de auteur zijn deze ook nu weer ijzersterk en vlot geschreven. Als je vaker boeken leest van Probst, dan merk je dat ze ieder boek beter wordt. In het uitwerken van de personages was ze al top, nu weet ze steeds beter de omgeving en het verdere kader van het boek uit te werken. Dit zorgt ervoor dat je als lezer niet meer alleen geïnteresseerd bent in het liefdesverhaal, maar ook in de rest van het plot.

In Overal en altijd volgen we dus Caleb en Morgan. We lezen vanuit beide personages, wat het in dit soort genres altijd extra leuk maakt. Je leest over één situatie of gebeurtenis, maar dan telkens door verschillende ogen. De personages Caleb en Morgan zijn beide goed uitgewerkt en zijn zeker aan elkaar gewaagd. De dialogen gaan snel en hard. Het is heerlijk hoe dit sensuele pingpongspelletje tussen de twee hoofdpersonen zo duidelijk voelbaar is voor de lezer. Het beschrijven van gesprekken tussen de karakters is overduidelijk de kracht van Probst. Niet alleen de conversaties tussen Caleb en Morgan zijn vlijmscherp, ook de gebroeders Pierce hebben de nodige ruzies. De levendigheid waarmee ze dit beschrijft, zorgt ervoor dat je als lezer het gevoel hebt dat je een film zit te kijken. Je ziet het zo voor je.

Jennifer Probst weet een mooie basis van een plot te leggen. Niet alleen voor Overal en altijd, maar ook voor de vervolgboeken. Ik verwacht dat vrijwel iedereen na het lezen van deel 1 weet wat er ongeveer in deel 2 en 3 zal gaan gebeuren. Er zijn immers drie gebroeders Pierce. Ook wordt er al hier en daar gehint naar mogelijke romances met kleinere personages in dit boek. Onvoorspelbaarheid en plottwisten voeren zeker niet de boventoon in dit genre. Is Overal en altijd origineel? Nee, zeker niet. Maar is het spannend, sexy en heerlijk om te lezen? Ja!!!! Dit is weer zo'n fantastisch boek waarin Jennifer Probst precies doet waar ze goed in is en waarin je als lezer precies krijgt waar je zin in hebt. What you see is that you get. En dat gaat nog lang niet vervelen!

Voor fans van New Adult zal ook dit boek weer zijn om van te smullen. We kijken dan ook uit naar deel 2 en 3 van de Onvoorwaardelijk serie, waarin we om beurten de andere gebroeders Pierce zullen volgen. Up next... Dalton Pierce.

Overal en altijd

1  2  3  4  5

Als oudste van drie broers is Caleb Pierce altijd de meest verantwoordelijke geweest. Al op jonge leeftijd werkte hij mee in het succesvolle bouwbedrijf van zijn vader, in de hoop dat hij ooit de leiding zou mogen overnemen. Maar zijn vaders testament doorkruist zijn plannen: hij moet het familiebedrijf delen met zijn twee broers, met wie hij zelden contact heeft.

En er wachten hem nog meer problemen. De veeleisende architecte Morgan huurt Caleb in om haar zelf ontworpen droomhuis te bouwen. Voldoet hij niet aan haar eisen, dan zal ze de naam van de gebroeders Pierce door het slijk halen. Caleb houdt wel van een uitdaging en weet zeker dat hij de klus kan klaren – als hij maar niet zo werd afgeleid door zijn oogverblindende nieuwe klant.

Vanbinnen is Morgan bij lange na niet zo koel als ze eruitziet. Ondanks Calebs voornemen om werk en privé strikt gescheiden te houden, springt er duidelijk een vonk over tussen de twee. Is de ware liefde voor hen weggelegd?