Recensie: Bucketlist reizen RECENSIE

Recensie: Bucketlist Reizen – Marloes de Hooge

In  het 208 pagina’s tellende boek Bucketlist Reizen van Marloes de Hooge worden 25 zeer uiteenlopende reizen beschreven die je eens in je leven gemaakt moet hebben. En of je nu een reisjunkie bent of niet, na het lezen van dit boek wil je het liefst je koffers pakken. Wat denk je bijvoorbeeld van een roadtrip langs de westkust van de Verenigde Staten? Of een stedentrip naar betoverend Marrakech? In dit prachtige hardcover boek komen 25 uiteenlopende bestemmingen aan bod, variërend van verre reizen naar bestemmingen lekker dichtbij huis. Marloes de Hooge is hoofdredacteur van het succesvolle reisblog Travelvalley.nl. Ze is gek op reizen, schrijven en hardlopen. Haar nieuwsgierigheid bracht haar op de meest bijzondere plekken op aarde, waarvan er 25 gebundeld zijn in dit boek.

Marloes de Hooge heeft bij iedere bestemming informatie toegevoegd over de reis, hotspots die je zeker niet mag missen, de meest ideale route om af te leggen en fantastische foto’s. Maar ook de super praktische tips, zoals in welke periode van het jaar je het beste kunt reizen en welke dingen je zeker mee moet nemen in je koffer, komen aan bod. Per reis zijn alle hoogtepunten en absolute must sees verzameld. Ieder reisverhaal laat je  de mooiste plekken op een bestemming zien. Iedere reis is door Marloes de Hooge ook voorzien van een inspirerend, makkelijk leesbaar verhaal. En de verhalen worden ondersteund door de mooiste reisfoto’s. Beelden zeggen soms meer dan duizend woorden…

In Bucketlist Reizen vind je verre bestemmingen, zoals Australië, Hawaï en Japan, maar er komen ook reizen dichter bij huis aan bod, zoals Parijs, Ibiza en een roadtrip door Zuidwest-Europa. Het is een erg divers boek, wat ervoor zorgt dat het geen moment verveelt. Er staan citytrips in, bestemmingen voor een heerlijke zonvakantie, wintersport, backpackvakanties en roadtrips. Helemaal achterin het boek kun je je bestemmingen afvinken op de wereldkaart. Na het lezen van dit boek wil je ook nog maar één ding: vertrekken naar een van deze 25 fantastische bestemmingen.

Marloes de Hooge heeft een vlotte manier van schrijven, wat maakt dat het boek als een trein leest. Ze neemt je mee naar de verschillende bestemmingen en wakkert je nieuwsgierigheid naar de verschillende bestemmingen aan. ‘Er is ook geen land zo avontuurlijk als Nieuw-Zeeland, waar het barst van de groene fjorden, spuitende geisers, weergaloze regenwouden en ongerept niemandsland. Je bent omgeven door natuur, ruimte en rust en staat versteld van de grandioze uitzichten. Als je ooit hebt gedroomd van onbezorgd rondreizen in een camper, whisky drinken bij een zelfgemaakt kampvuur en ’s morgens douchen in de ijskoude rivier, is dit het land van je dromen.’ Al had je misschien niet gedacht ooit Nieuw-Zeeland te willen zien, na het lezen van dit boek wil je het wel. Marloes de Hooge laat met dit boek zien dat reizen je leven verrijkt. Ik geef Bucketlist Reizen 5 hartjes.

Bucketlist reizen

1  2  3  4  5

De ultieme reis bucketlist! Deze 25 reizen moet je ooit in je leven gemaakt hebben.
    Marloes de Hooge, hoofdredacteur van de succesvolle reisblog Travelvalley, verzamelde voor dit boek de reizen die op je bucketlist thuishoren. Van een mysterieuze droom die werkelijkheid wordt in Marrakech tot het land van vuur en ijs: IJsland. Van een roadtrip langs de westkust van de Verenigde Staten tot Jordanië, de parel van het Midden-Oosten. Met praktische informatie, handige tips en inspirerende foto's.