Recensie: Yoga Girl 2 - Wachten op de ware RECENSIE

Recensie: Yoga Girl 2 Wachten op de ware – Audrey Carlan

De gelovige studente Amber St. James wil zich voor haar studie Geneeskunde verdiepen in de menselijke seksualiteit. Via haar beste vriendin komt ze in contact met Dash Alexander. Hij is gespecialiseerd in tantrische yoga. Hij biedt Amber aan om haar te helpen, als zij hem in ruil daarvoor assisteert bij zijn tantralessen. Al snel voelen ze zich geestelijk en lichamelijk met elkaar verbonden. Maar hoever durft de onervaren maagd Amber te gaan met de knappe, zelfverzekerde Dash?

Yoga Girl 2: Wachten op de ware is het tweede deel in de erotisch getinte Yoga Girl-serie van Audrey Carlan. Hoewel dit deel los is te lezen, is het wel een aanrader om eerst Lessen in de liefde te lezen. Verschillende personages uit het eerste deel komen namelijk ook voorbij in dit deel en dan is het leuk als je deze personages al een beetje kent.

Audrey Carlan heeft een vlotte schrijfstijl, die lekker leest. Ze schrijft vanuit het perspectief van zowel Amber als Dash, waardoor je van beide personages de gedachten leest. Op die manier leef je met hen allebei mee en begrijp je waarom ze op sommige momenten een bepaalde keuze maken.

Wat ook leuk is aan de Yoga Girl-serie, is dat elk hoofdstuk begint met een yogahouding of een uitleg over een chakra. Het chakra dat centraal staat in Yoga Girl 2: Wachten op de ware, is het heiligbeenchakra. Tevens is er naast het lichamelijk contact tussen Amber en Dash, ook veel aandacht voor het contact dat op een dieper niveau ontstaat. Een goed voorbeeld daarvan is de scène waarin de harten van Amber en Dash spontaan in hetzelfde ritme beginnen te kloppen.

Vooral het gedeelte waarin Amber en Dash elkaar op alle gebieden beter leren kennen, is leuk om te lezen. De naïviteit van Amber en de zelfverzekerdheid van Dash botsen behoorlijk. Dash probeert Amber uit haar schulpje te lokken, terwijl Amber probeert, met behoorlijk veel moeite, om Dash op afstand te houden, omdat ze iets aan zichzelf en aan God heeft beloofd.

Het is wel jammer dat zodra het serieus wordt tussen Amber en Dash, de spanning uit het verhaal verdwijnt. Daarnaast gaat de naïviteit van Amber in de loop van het verhaal ietwat irriteren. Bij de ontknoping van de tweede verhaallijn, die je als lezer al van mijlenver ziet aankomen, wordt ze zo naïef neergezet dat het ongeloofwaardig wordt. Ze studeert nota bene geneeskunde.

Yoga Girl 2: Wachten op de ware moet het voornamelijk hebben van de eerste helft. Daarin lees je de relatieontwikkeling tussen Amber en Dash, met de nodige tantrische yogalessen en erotische scènes. In de tweede helft verdwijnt helaas de spanning en kabbelt het verhaal langzaam naar het einde. Na wachten op de ware, is het nu wachten op het derde deel. Hopelijk met een iets minder voorspelbaar verhaal en wat meer spanning.

Yoga girl 2 - Wachten op de ware

1  2  3  4  5

Amber St. James heeft een duidelijk doel voor ogen: de beste student Geneeskunde van haar jaar zijn, en daarna dokter worden. Op haar tweeëntwintigste heeft ze nog nooit gezoend of een date gehad, en daar houdt ze zich ook totaal niet mee bezig. Maar voor haar studie moét ze zich wel verdiepen in de menselijke seksualiteit; een vooruitzicht waar ze zich bij voorbaat geen raad mee weet.

Dash Alexander is gespecialiseerd in tantrische yoga, de meest intieme, sensuele vorm van yoga die er is. Zijn vrouwelijke leerlingen vallen zonder uitzondering voor zijn unieke stijl van lesgeven, zijn rustige karakter en zijn fantastische lichaam. Wanneer hij hoort van Ambers probleem biedt hij aan haar te helpen, als zij hem in ruil daarvoor assisteert bij zijn tantralessen. Geestelijk voelen ze al snel een klik met elkaar, maar lichamelijk valt er bij Amber meer te overwinnen dan een beetje verlegenheid…