Recensie: Postuum RECENSIE

Recensie: Postuum – Emelie Schepp

Het verhaal van Postuum: De vrouw van Sam Witell wordt in huis vermoord en zijn zoon is door de dader ontvoerd. Officier van justitie Jana Berzelius leidt het onderzoek naar deze zaak en ondervindt dat hoe langer Jonathan weg is, hoe persoonlijker het voor haar wordt. Wanneer bovendien haar aartsvijand Danilo zich weer in haar leven mengt, is de ramp compleet. In een race tegen de klok moet Jana alles op alles zetten om Jonathan levend terug te vinden.

En…BAM! Vanaf bladzijde 1 wordt je meegezogen in het boek Postuum van Emelie Schepp. Dit boek is het 4e deel in de serie over officier van justitie Jana Berzelius die in dit verhaal het onderzoek leidt naar de verdwijning van Jonathan. Het boek is zo goed geschreven, dat het niet nodig is om de eerdere delen te lezen. Gaandeweg het verhaal wordt er voor een gedeelte uitgelegd wat de achtergrond is van Jana en wat de rol van Danilo hierin is. Schepp heeft een soepele schrijfstijl waarmee ze ervoor zorgt dat je het boek niet weg kan leggen. Het verhaal houdt je in zijn greep van begin tot eind. Postuum laat alle aspecten naar voren komen van goed rechercheurwerk en laat je tevens kennis maken met het privéleven van de rechercheurs. Dit zorgt voor afwisseling  alsook de korte passages die gebruikt zijn, het maakt het vloeiend en prettig om te lezen. Het is niet vervelend om 2 verhaallijnen door elkaar te lezen, dat maakt het juist boeiend. Jana is woedend dat Danilo zelfs vanuit de gevangenis nog invloed op haar heeft en haar geliefde bedreigt. Ze doet er dan ook alles aan om hem te beschermen. Henrik, Mia en de rest van het team hebben hier geen idee van en zijn bezig met een race tegen de klok om Jonathan te vinden. Mia is erg achterdochtig wat Sam betreft, en steekt dit niet onder stoelen of banken. Ze komt hard over, maar het blijkt dat ze toch wat onzeker is in haar privéleven. Henrik is wat milder wat het Sam betreft en beseft wat een geluk het is om een eigen gezin te hebben, ook al zou hij daar vaker tijd voor willen nemen. Pas aan het eind van het verhaal krijg je door hoe het in elkaar zit, tot die tijd is het je eigen giswerk. Zou Sam dan toch…, nee, dat kan toch niet..,maar, hoe dan? Een laatste geweldige plotwending maakt een einde aan een fantastisch, goed geschreven boek.

In 2015 brak Emilie Schepp door met haar eerste thriller en sindsdien staat ze bekend als de nieuwe thrillersensatie uit Zweden. Dit heeft ze zeker waar gemaakt! Een zeer goede schrijfster die in de lijst der grote Scandinavische thrillerschrijvers thuis hoort!

Recensie: Postuum – Emelie Schepp

Postuum

1  2  3  4  5

Wanneer Sam Widell op een avond thuiskomt, blijkt zijn vrouw vermoord en zijn zoon ontvoerd te zijn. Officier van justitie Jana Berzelius leidt het onderzoek naar deze zaak en ondervindt dat hoe langer Jonathan weg is, hoe persoonlijker het voor haar wordt. Wanneer bovendien haar aartsvijand Danilo zich weer in haar leven mengt, is de ramp compleet. In een race tegen de klok moet Jana alles op alles zetten om het kind levend terug te vinden.