Recensie: Superjuffie RECENSIE

Recensie: Superjuffie – Janneke Schotveld

Superjuffie geschreven door Janneke Schotveld is een geweldig verhaal over juf Josje. Eindelijk heeft ze een nieuwe baan gevonden op een school. Ze heeft er ontzettend veel zin in en kan niet wachten om de kinderen te ontmoeten! Haar grote geheim zal ze voor zichzelf houden, dit keer zal ze niet worden ontslagen neemt ze zichzelf voor. Maar al snel ontdek je als lezer het grote geheim en ook de kinderen in de klas ontdekken het snel. Juf Josje verandert namelijk in Superjuffie als zij een dier in nood hoort roepen om hulp! Ze neemt dan een hap van een krijtje en plotseling kan ze vliegen en beschikt ze over Superjuffie krachten. Op een dag is de dierentuindirecteur verdwenen. Waar hij is gebleven is een raadsel, maar gelukkig is er een vervanger voor haar. Maar deze vervanger blijkt helemaal niet zo'n dierenvriend als er een tijger is verdwenen en juf Josje op onderzoek uit gaat…

Superjuffie is een geweldig fantasievol verhaal. Dit verhaal zal alle kinderen aanspreken want een juf die kan vliegen en superkrachten heeft, dat wil toch elk kind? Het verhaal heeft een goede opbouw, eerst maak je kennis met juf Josje en haar klas. Daarna kom je steeds meer te weten over de voorliefde voor dieren die juf Josje heeft. Maar al snel roept het eerste dier om nood en is gedetailleerd beschreven hoe juf Josje verandert in Superjuffie. Hiermee heeft Janneke Schotveld ervoor gezorgd dat je als lezer helemaal wordt meegenomen in het verhaal en je bijna voor je ogen kunt zien gebeuren dat juf Josje Superjuffie wordt. Ook zijn de spannende momenten in Superjuffie mooi omschreven. Zo lees je niet alleen wat juf Josje denkt, maar wordt ook de omgeving hierbij omschreven. Dit is als lezer prettig om een beeld te krijgen bij dit verhaal. De illustraties van Superjuffie zijn in grijswaarden, waardoor dit veel aan de verbeelding overlaat. Daarnaast bevat deze uitgave van Superjuffie ook foto’s van de film. Je wordt geboeid door deze foto’s waardoor je deze film zeker wilt gaan zien!

Concluderend is Superjuffie een spannend verhaal dat geschikt is voor kinderen van de midden- en bovenbouw om zelf te lezen. Daarnaast is het ook zeer geschikt om voor te lezen. Zeker voor juffen is dit boek fantastisch om voor te lezen in de klas!

Superjuffie 1 - Superjuffie! filmeditie

1  2  3  4  5

Superjuffie vliegt de bioscoop in!

Juf Josje lijkt een heel gewone juf. Maar als er een dier in gevaar is, verandert ze in Superjuffie! Zodra ze een hap van haar krijtje neemt, krijgt ze superkrachten en schiet ze als een groene tornado door de lucht. Al snel ontdekken haar leerlingen haar gave, maar gelukkig beloven ze niets tegen meester Snor, de strenge directeur, te zeggen. Samen verzinnen ze allerlei uitvluchten wanneer juf Josje weer eens te laat op school komt met takjes in haar haar of een eendje in haar jaszak. Ondertussen gebeuren er heel vreemde dingen in de stadsdierentuin: de directeur is plotseling vertrokken en er wordt een tijger ontvoerd. Komt Superjuffies hulp op tijd?

Nu verfilmd door de makers van Mees Kees en de Dummie de mummie-films, met Diewertje Dir als Superjuffie, Harry Piekema als meester Snor, Carly Wijs als Edna en Hassan Slaby als Hakim! Inclusief making of-foto's op de set.