Recensie: Zoen me tot ik zwicht RECENSIE

Recensie: Zoen me tot ik zwicht – Helen Hoang

In Zoen me tot ik zwicht volgen we de autistische Stella. Ze heeft het Aspergersyndroom waardoor ze sociaal onhandig is. Daarnaast vindt ze seks maar ongemakkelijk en niet fijn. Haar ouders staan er echter op dat ze een leuke vriend vindt en kinderen krijgt. Stella besluit dat ze meer moet oefenen en ze huurt een mannelijke escorte in om haar alle kneepjes van seks bij te brengen. De escorte Michael wil haar daar graag bij helpen. Ze maken een afspraak dat ze drie sessies met elkaar doorbrengen waarin hij haar alles leert. Maar wat Stella niet had verwacht is dat ze daadwerkelijk gevoelens zou gaan ontwikkelen voor haar knappe escorte…

Als lezer zit je meteen in het verhaal. Helen Hoang heeft zo’n fijne schrijfstijl waardoor je gelijk het boek in gesleept wordt. De hoofdpersoon Stella is een onwijs ontwapenend personage en je kan niet anders dan haar meteen in je hart sluiten. Dit komt mede doordat ze autistisch is, ze heeft hierdoor soms net een andere kijk op dingen, maar ze is ook sociaal wat onhandig. Dit geeft het hele karakters iets aandoenlijks en je hoopt echt dat ze haar geluk zal gaan vinden. Ook Michael sluit je meteen in je hart en je kan niet anders dan verliefd worden op het personage. Niet alleen omdat hij omschreven wordt als een onwijs knappe man, maar ook hoe hij Stella behandeld. Hij is heel geduldig met haar en ziet haar niet als anders omdat ze autistisch is. Dit maakt hem tot een heel lief karakter waarvan je zou willen dat hij echt bestond. Doordat het boek vanuit zowel Stella als Michael geschreven is krijg je een goed inzicht in beide personages en zijn beide personages heel driedimensionaal geschreven.

Wat bijzonder aan het boek is, is dat de Helen Hoang zelf ook asperger heeft, net als haar hoofdpersonage. Hierdoor voelt het karakter van Stella echt aan omdat je echt kan zien dat de auteur weet waar ze over schrijft. Het autisme van Stella wordt niet overdreven, maar het wordt wel aangekaart en je ziet wat voor struggelingen ze er in het dagelijks leven mee heeft.

Zoals ik al zei heeft de auteur een hele fijne schrijfstijl, het verhaal leest vlot weg en Helen Hoang heeft een hele goede balans weten te vinden tussen karakteropbouw, mooie momenten en steamy scènes (ja deze zitten er zeker in).

Het verhaal van Zoen me tot ik zwicht is dan wel voorspelbaar (al zodra je het boek oppakt weet je al hoe het begin, midden en eind zal lopen), maar dit is ook wat je van het boek verwacht en het boek weet de verwachtingen meer dan waar te maken! De auteur heeft zelfs een aantal leuke twists in het boek weten te brengen die je niet aan zal zien komen, wat het nog extra leuk maakt.

Al met al is Zoen me tot ik zwicht een heerlijke roman geworden. De twee hoofdpersonen sluit je meteen in je hart en zodra je eenmaal aan het boek begonnen bent, kun je niet meer stoppen! Zoen me tot ik zwicht kan het best omschreven worden als pretty woman maar dan omgekeerd; Michael is in dit verhaal de prostitué. En het werkt bijzonder goed! 5 hartjes voor dit heerlijke boek.

Zoen me tot ik zwicht

1  2  3  4  5

Daten is al moeilijk genoeg - laat staan als je Asperger hebt. Stella, dertig, is briljant in wiskunde maar sociaal onhandig. Haar moeder vindt het hoog tijd dat ze gaat trouwen. Stella heeft geen flauw idee met wie. Ze haat seks; zo gênant. Praktijkervaring opdoen dan maar. Met een professional. De charmante escort Michael is bereid Stella de fijne kneepjes bij te brengen, van voorspel tot méér dan de missionarispositie. Hoe langer ze samen zijn, hoe moeilijker Michael het vindt om zich aan de gemaakte afspraken te houden. Stella ontdekt ondertussen dat de ware liefde alle logica tart.