Recensie: Voor het laatst gezien RECENSIE

Recensie: Voor het laatst gezien – Caleb Roehrig

In Voor het laatst gezien volg je het verhaal van Flynn. Zijn vriendin January is verdwenen en hij is de laatste persoon die haar heeft gezien, dus moet hij er wel iets mee te maken hebben toch? Flynn is echter niet de persoon die weet waar January is. Flynn helpt actief mee bij zoektochten en zet alles op alles om zijn vriendin te vinden. Echter blijkt hij niet verliefd op January, maar is zij een manier om de waarheid over zijn geaardheid geheim te houden. Wanneer Flynn verder op onderzoek uit gaat wat betreft January valt hij van de ene verbazing in de andere en zal hij zijn eigen waarheid onder ogen moeten zien.

Met Voor het laatst gezien heeft Caleb Roehrig een spannend verhaal geschreven vol onverwachte wendingen. Het verhaal zit goed in elkaar, want het is direct al spannend. De eerste hoofdstukken zijn zo uit, omdat je meer wilt weten over het verhaal van January. Maar daarna wordt het boek wat langdradig waardoor het wat lastiger wordt om door te blijven lezen. Het voelt langdradig omdat het verhaal erg gedetailleerd is. Wellicht vinden sommige lezers dit fijn, maar naar mijn mening was dit iets te veel.

Wel zit het verhaal sterk in elkaar en lopen de verschillende verklaringen over de verdwijning van January goed in elkaar over. Het heeft een hoog realiteitsgehalte en zou zomaar eens echt kunnen gebeuren. Daarnaast heeft Caleb Roehrig in Voor het laatst gezien een actueel onderwerp in het verhaal meegenomen, namelijk geaardheid. Er zullen jongeren zijn die dezelfde worsteling doormaken en zij zullen wellicht hoop putten uit dit boek en een manier ontdekken om toch te laten zien wie je écht bent. Voor het laatst gezien is geschreven vanuit het perspectief van Flynn. Hierdoor lijkt het alsof Flynn het verhaal aan je vertelt. Dit is een prettige manier om een boek te lezen. Daarnaast zijn sommige teksten in het boek cursief, waaraan je kunt zien dat het een gedachte is, of dat het een geschreven tekst is. Hierdoor is het boek erg duidelijk en weet je precies hoe je iets moet lezen.

Concluderend is Voor het laatst gezien een spannend verhaal over een jongen die worstelt met zijn geaardheid. Het verhaal zit sterk in elkaar maar is soms wat té gedetailleerd.

Voor het laatst gezien

1  2  3  4  5

Flynns vriendin January is verdwenen en iedereen gaat ervan uit dat hij daar meer van weet. Hij was tenslotte haar vriendje. En hij is de laatste die haar gezien heeft. Flynn heeft echter een geheim dat zo groot is dat hij de waarheid over hun laatste ontmoeting moet verdraaien. Terwijl hij probeert te achterhalen wat er met January is gebeurd, zal hij de waarheid over zichzelf onder ogen moeten zien. Dan ontdekt hij dat ook zij geheimen had, met verstrekkende gevolgen.