Recensie: De Baas RECENSIE

Recensie: De baas – Vi Keeland

Reese is op een date met een man die ze doodsaai vindt. Maar dan ontmoet ze in het restaurant een onweerstaanbaar knappe man die haar van haar date wil komen redden. Ze negeert hem en gaat terug naar haar date. Maar de man laat het er niet zomaar bij zitten en schuift bij Reese en haar date aan met zijn eigen date. Al snel merkt Reese dat de avond zo toch nog leuk geworden is. Na het afscheid verwacht ze de knappe man, Chase Parker, niet meer terug te zien. Wanneer ze elkaar toch nog een keer tegenkomen brengt hij haar in contact met Sam die een nieuwe baan voor Reese kan regelen. Wat er alleen niet bij gezegd wordt is dat Chase Parker dan haar nieuwe baas wordt…

Wat een heerlijk boek is De Baas van Vi Keeland! Elke liefhebber van erotische romans zal van dit boek smullen. Laat ik beginnen bij het beginnen: de hoofdpersonen. Het boek draait om Reese en Chase. Wat dit boek zo anders maakt dan een standaard erotische roman waarbij de hoofdpersonen zich tot elkaar voelen aangetrokken, is de achtergrond en diepgang van de personages. Zowel Reese als Chase hebben in het verleden het nodige meegemaakt. Hierdoor zijn ze nu wie ze zijn. Langzaam leren de twee – en wij dus ook – steeds meer over elkaar. Als lezer sluit je beide karakters dan ook al snel in je hart. Maar hierdoor worden de personages ook echt springlevend. Je snapt hun beweegredenen, en je snapt waarom ze bepaalde beslissingen nemen. Daarnaast kan je niet anders dan stiekem – net als Reese – ook een beetje verliefd worden op Chase!

Verder spat de chemie tussen Chase en Reese van de pagina’s af. Uiteraard kunnen de steamy scènes in een boek als dit niet uitblijven. Vi Keeland weet deze scènes onwijs mooi te beschrijven, zonder dat het pornografisch wordt. Daarnaast zijn deze scènes erg goed in verhouding met de rest van het boek. Het zijn er niet te veel dat het gaat vervelen, maar ook niet te weinig dat hun relatie ongeloofwaardig is. Deze balans weet Vi Keeland perfect te vinden in het boek. Bovendien heeft Vi Keeland een heerlijke schrijfstijl. Ze weet de karakters zoals gezegd goed te omschrijven, maar ze weet ook een goede balans te vinden tussen omschrijvingen en dialogen. Hierdoor blijft het boek vlot doorlezen en wordt het niet langdradig. Dit komt ook door de opbouw van het boek. Er blijven gedurende het boek telkens een paar vragen onbeantwoord die je doen smachten naar meer. Je wilt de vragen beantwoord krijgen, waardoor je dus door en door blijft lezen totdat je alles weet. Vi Keeland weet dit te doen door af en toe een sprong naar het verleden te maken, maar daarbij blijft ze af en toe nog een beetje vaag, waardoor je nog steeds niet precies weet wat er zich heeft afgespeeld. Pas op het eind snap je hoe alles werkelijk in elkaar zit.

De Baas van Vi Keeland is echt een heerlijk boek en een grote aanrader voor iedereen die gek is op erotische romans. Maar het boek is meer dan dat. De karakters hebben allemaal diepgang en zijn driedimensionaal, waardoor je ze al snel in je hart sluit. Het boek heeft een geweldig einde en het zal je doen smachten naar meer van deze auteur. De baas van Vi Keeland krijgt van mij 5 hartjes.

Recensie: De baas – Vi Keeland

De baas

1  2  3  4  5
    (3 stemmen)

Reese is op een date die ongelooflijk saai is, dus spreekt ze op de voicemail van een vriendin in dat ze zo gauw mogelijk teruggebeld wil worden met "een noodgeval', zodat ze weg kan. Een knappe man die langsloopt en haar woorden opvangt voorspelt dat haar date die list sowieso zal doorzien. Hij mag dan wel bijzonder sexy zijn, toch laat Reese hem weten dat ze niet zit te wachten op zijn advies. Hij loopt grijnzend terug naar zijn eigen gezelschap.

Terug aan tafel blijft haar date tegen haar aan praten, totdat ineens de knappe bemoeial met zijn date aan haar tafel verschijnt. Hij stelt zich voor als Chase Parker, en tot haar verbazing doet hij alsof hij haar neef is en maakt er een dubbeldate van. Hij verzint de meest bizarre en hilarische verhalen over hun zogenaamde gezamenlijke jeugd, en Reese doet met een uitgestreken gezicht mee. Zo wordt de date from hell ineens een stuk leuker.

Aan het einde van de avond gaan ze ieder hun eigen weg zonder telefoonnummers uit te wisselen. Reese gaat ervan uit dat ze Chase nooit meer zal zien… tot ze een maand later een leuke nieuwe baan vindt. Haar nieuwe baas? Chase Parker.