Recensie: Sleutel tot de kracht RECENSIE

Recensie: Sleutel tot de kracht – Nora Roberts

Sleutel tot de kracht is het laatste deel van de Sleutel-trilogie van Nora Roberts. In deze trilogie krijgen drie vrouwen een aanbod en moeten op zoek naar drie sleutels. Elk deel van de trilogie gaat over één van de drie vrouwen en haar zoektocht naar een sleutel. Lukt het hen de drie sleutels te vinden? Sleutel tot de kracht is het slotdeel en voor de gehele context van het verhaal en de kennismaking met alle personages is het belangrijk dat je de andere twee delen: sleutel tot het licht en sleutel tot de wijsheid ook gelezen hebt.

In Sleutel tot de kracht draait het om Zoe, die op zoek gaat naar de sleutel van de kracht. Zoe is een hartverwarmend personage. Op zestienjarige leeftijd werd ze zwanger, in de steek gelaten door haar vriend en ontbrak ook de steun van haar familie. Ze heeft haar schouders eronder gezet en heeft door middel van verschillende baantjes de touwtjes aan elkaar geknoopt. Zodoende heeft ze een stabiel leven kunnen opbouwen voor haar en haar zoon. Door haar doorzettingsvermogen krijg je al snel sympathie voor Zoe.

Door de zoektocht naar de sleutels heeft Zoe fijne vriendschappen gesloten en Brad ontmoet. Brad is smoorverliefd op Zoe en ook zij krijgt gevoelens voor hem, maar door haar verleden (verlaten door haar jeugdliefde) heeft Zoe moeite om zich over te geven aan de liefde. Ze is bang omdat ze haar zoon en zichzelf niet wil teleurstellen. Brad probeert Zoe’s hart op allerlei manieren te veroveren.

De schrijfstijl van Nora Roberts is toegankelijk en eenvoudig, waardoor het boek lekker wegleest. Het boek is 350 pagina’s dik, maar halverwege het boek lijkt het verhaal wat voort te kabbelen. Zoe en Brad draaien om elkaar heen en daarnaast verloopt de zoektocht naar de sleutel stroef. Hier valt het boek even stil en dat is eigenlijk jammer. Voor meer tempo in het verhaal had het boek eigenlijk 100 pagina’s korter moeten zijn.

Nora Roberts is een bekende auteur met al vele titels op haar naam. In haar boeken speelt romantiek een belangrijke rol, zo ook in deze roman Sleutel tot de kracht. Daarnaast zit er ook spanning in het verhaal: de zoektocht naar de sleutel. Lukt het Zoe om de sleutel te vinden en weet ze haar tegenstander te stoppen? De laatste 50 bladzijden van het boek komt het verhaal in een stroomversnelling. De zoektocht komt tot een climax, waarbij de liefde tussen Zoe en Brad op de proef wordt gesteld. Is hun liefde al sterk genoeg?

Sleutel tot de kracht is een roman van Nora Roberts, met romantiek, spanning en een vleugje fantasy. Voor de volledige context van de zoektocht naar de sleutels en de introductie van de personages is het van belang alle delen van de trilogie te lezen.

Sleutel-trilogie 3 - Sleutel tot de kracht

1  2  3  4  5

Malory, Dana en Zoe... Drie jonge vrouwen ontmoeten elkaar op een stormachtige avond in een indrukwekkend landhuis, waar ze een aanbod krijgen dat hun levens voorgoed verandert. Malory en Dana hebben hun opdracht volbracht en een gouden sleutel gevonden, waarmee ze de ziel van een jong meisje hebben bevrijd. In het laatste deel van de spannende Sleutel-trilogie is het de beurt aan Zoe.

Eén ding heeft Zoe McCourt wel geleerd: met hard werken kun je heel wat bereiken in het leven. Is ze daar zelf niet het beste voorbeeld van? Zo is het haar tegen alle verwachtingen in toch maar gelukt om alleen een bestaan op te bouwen samen met haar zoon! Nu het haar beurt is om een sleutel te vinden, betwijfelt ze echter of alleen hard werken wel genoeg is. Ze vermoedt dat ze een belangrijke les zal moeten leren: dat ze niet alles alleen hoeft te doen, en hulp mag aanvaarden. Ook als die hulp van Bradley Vane komt - de eerste man in tien jaar die haar hart op hol brengt...