Recensie: Kasper wordt een kip RECENSIE

Recensie: Kasper wordt een kip – Sam Copeland

Kasper wordt een kip is het eerste boek van Sam Copeland. In dit boek lees je hoe Kasper Verhoeven een gewone jongen lijkt, maar er op een dag achter komt dat hij een heel bijzondere gave heeft. Hij kan namelijk in dieren veranderen! Deze gave ziet Kasper zelf nog niet als een gave, maar als een nogal irritante bijkomstigheid. Want de schoolmusical komt eraan en wat nou als hij op het podium in een dier verandert?

Kasper wordt een kip is een boek met ontzettend veel humor. Het boek begint met een inleiding waarin de hoofdpersoon aan de lezer wordt voorgesteld. Je wordt dan door Sam Copeland direct aangesproken met je en jij waardoor je direct wordt gegrepen door het verhaal. Daarnaast is opvallend aan Kasper wordt een kip dat er veel gespeeld is met verschillende lettertypen. Zo is het woord ‘groot’ ook echt in een groot lettertype en het woord ‘klein’ in een klein lettertypen. En zo zijn er verspreid door het boek nog meer van dit soort grapjes in het boek te ontdekken. Hierdoor is het boek absoluut niet saai. Ook bevat het boek veel humor. Zo is er in het begin van het verhaal te lezen dat Kasper in een spin veranderde. Toen hij dit aan zijn moeder wilde vertellen geloofde zij hem natuurlijk niet. Zij zei toen: ‘’Je wilde toch webdesigner worden?’’ Deze grapjes tussendoor zorgen ervoor dat je als lezer veel zult moeten lachen tijdens het lezen van dit boek.

Daarnaast is het fijn dat Sam Copeland moeilijke woorden zoals pessimist en optimist extra uitleg heeft gegeven. Sommige moeilijke woorden in dit boek worden uitgelegd door middel van een voetnoot, andere worden direct uitgelegd. Deze uitleg zorgt ervoor dat het boek goed te volgen is voor kinderen die deze woorden nog niet kennen. En hiermee wordt de woordenschat van kinderen actief uitgebreid. De illustraties in dit boek zijn gemaakt door Sarah Horne. Deze zijn in grijswaarden en zijn afgewisseld over de hele pagina, of in het klein. Ze geven de tekst in het boek extra kracht en zijn een genot om naar te kijken.

Concluderend is Kasper wordt een kip een ontzettend grappig boek over een jongen die zomaar in dieren kan veranderen. Een boek over vriendschap en volhouden. Ik verheug me nu al op het volgende deel van deze serie, want op de laatste pagina van dit boek is te lezen: ‘’Sam Copeland heeft gedreigd er nog meer te schrijven.’’

Kasper 1 - Kasper wordt een kip

1  2  3  4  5

Kasper wordt een kip is deel 1 in de hilarische serie voor jongens én meisjes. Piekeraar Kasper is de nieuwe favoriete antiheld waarmee iedere lezer vriendschap sluit.
    Piekeraar Kasper:
    In de nieuwe hilarische serie voor jongens en meisjes maken we kennis met piekeraar Kasper. Hij heeft iets ontdekt waar hij zich écht zorgen over begint te maken: hij verandert op de gekste momenten ineens in een dier! Hij weet nooit welk dier – van het ene op het andere moment is hij een vlo, een duif of een neushoorn. Samen met zijn beste vrienden start Kasper een onderzoek, want hij moét weten wat er met hem aan de hand is, en wat hij eraan kan doen. Straks overkomt het hem als hij in de spotlights van de schoolmusical staat…
    Nieuwe serie:
    Kasper wordt een kip is het eerste deel in de supergrappige driedelige serie voor jongens en meisjes vanaf 8 jaar. De serie is geschreven door literair agent Sam Copeland, en komisch geïllustreerd door Sarah Horne. Het debuut is in 19 landen vertaald en de filmrechten zijn verkocht aan productiemaatschappij Skydance.
    Kasper is de nieuwe favoriete antiheld waarmee iedere lezer vriendschap sluit – of hij nu een muis, een duif, of een slang is. Of misschien uiteindelijk een… kip?