Recensie: Het Dinosaurusboek RECENSIE

Recensie: Het Dinosaurusboek – John Woodward

Het Dinosaurusboek is een prachtig boek vol afbeeldingen en informatie van uitgeverij Gottmer, geschreven door John Woodward. Je leert door dit boek hoe dinosaurussen leefden, wat ze aten en hoe ze door de evolutie zijn veranderd.

Het Dinosaurusboek is een heel mooi boek voor alle liefhebbers van dinosaurussen. De tekst uit dit boek is wel wat moeilijk en eerder geschikt voor volwassenen, maar jonge liefhebbers van dinosaurussen kunnen hun hart ophalen aan de prachtige afbeeldingen. Wel bevat Het Dinosaurusboek achterin nog een verklarende woordenlijst. Dit is prettig omdat lang niet alle woorden je bekend voor zullen komen, tenzij je natuurlijk een echte dinosaurus liefhebber bent want dan heb je deze woorden waarschijnlijk al eerder gehoord. Ook is daarna in het boek nog een trefwoordenregister opgenomen. Hierdoor kun je gemakkelijk op alfabetische volgorde zoeken wat je graag wilt weten en zo direct bij de juiste pagina uitkomen. Zoals eerder gezegd zijn de afbeeldingen in Het Dinosaurusboek erg mooi. Deze afbeeldingen zijn namelijk geen simpele tekeningen, maar prachtige computeranimaties die lijken op foto’s. Wat dit boek extra interessant maakt, zijn de kadertjes die aangeven hoe groot de dieren waren. Wanneer dit wordt uitgedrukt in centimeters, of meters dan is het vooral voor kinderen nietszeggend. John Woodward heeft ervoor gekozen om hiervoor gebruik te maken van referentiematen die alle kinderen kennen. Zoals een kind, een schoolbus en een hand. Zo krijg je een veel beter beeld van de ware grootte van een dinosaurus. Het is moeilijk voor te stellen dat deze dieren ook daadwerkelijk echt geleefd hebben op aarde, maar in dit boek leer je hoe het uitsterven van deze kolossen heeft plaatsgevonden en hoe we in het dagelijks leven nog sporen hiervan kunnen terug zien.

Concluderend heeft John Woodward met Het Dinosaurusboek een prachtig document gemaakt voor alle dinosaurus liefhebbers. Waar volwassenen hun hart kunnen ophalen aan zowel de animaties als de feiten en weetjes, zullen de jongere liefhebbers van dinosaurussen met volle teugen kunnen genieten van de prachtige afbeeldingen. En wanneer de kinderen extra uitleg krijgen bij dit boek zullen ze veel leren over het leven van dinosaurussen.

Het dinosaurusboek

1  2  3  4  5

In dit spectaculaire boek kom je oog in oog te staan met geweldige dinosaurussen en andere prehistorische beesten. Een onmisbare encyclopedie voor iedere dino-liefhebber!
    Prehistorische beesten
    Waar leefden dinosaurussen? Hoe groot waren ze? Wat aten ze? Het antwoord op deze en vele andere vragen vind je in Het dinosaurusboek. Het boek staat vol interessante feiten, ondersteund door meer dan 1000 afbeeldingen, waarmee je de prehistorie en haar inwoners leert kennen.
    Dino-liefhebbers
    Met ruim 1000 full-colourfoto's en -illustraties zet John Woodward een onmisbare dino-encyclopedie neer. Iedere dino-liefhebber vindt zijn of haar favoriet in dit ongelooflijk mooie boek.