Recensie: Hoe tem je een draak 3 - Vlieg met je favoriete draken RECENSIE

Recensie: Hoe tem je een draak 3 – Vlieg met je favoriete draken – Emily Stead

Het boek Hoe tem je een draak 3 – Vlieg met je favoriete draken hoort bij de derde film in de Hoe tem je een draak-serie. In het boek staan allemaal feiten en verhalen over de draken en de hoofdpersonen van de films. Met een speciale app die hoort bij het boek kun je de draken zelfs door het huis laten vliegen!

Hoe tem je een draak 3 – Vlieg met je favoriete draken is perfect voor kinderen vanaf ongeveer 7 jaar. Het boek kan ook gelezen worden door jongere kinderen, maar zullen daar wel hulp van de ouders bij moeten hebben. In het boek staan prachtige afbeeldingen van de derde Hoe tem je een draak film. Op elke pagina wordt een andere draak en zijn bereider besproken. Het boek begint met – hoe kan het ook anders – Tandloos en Hikkie. We leren over de drakensoort de Hellenveeg en over Hikkie. De kinderen die de film al gezien hebben zullen veel van wat er in het boek staat herkennen. Hierdoor zal het boek de kinderen erg aanspreken. De kleurrijke afbeeldingen zullen daar ook zeker aan bijdragen. Alle bekende personages uit de films komen terug: Hikkie, Astrid, Snotvlerk, Vissenpoot en Schorrie & Morrie maken allemaal hun opwachting in dit boek. Het is een feest van herkenning voor de kinderen! Daarnaast is het ook van belang dat de kinderen tijdens het lezen goed onthouden wat er over de draken wordt verteld, op het eind van het boek is namelijk een heuse drakenquiz verwerkt. Als je tussen de 10 en 12 vragen goed heb ben je een echte drakenexpert en zeg nu zelf – wie wil dat nou niet?

De inhoud van het boek is dus erg interessant voor de kinderen, alhoewel vrijwel alle informatie al in de eerdere films is voorgekomen. Het had leuk geweest als er nog iets meer nieuwe informatie in verwerkt zou zitten. Verder moet je bij het boek een speciale gratis app downloaden, zodat je de draken echt door je kamer kan laten vliegen. De kinderen zullen dit geweldig vinden. Je richt je camera op een speciaal teken dat in het boek staat en de desbetreffende draak is vervolgens op je scherm te zien, waardoor het lijkt alsof de draak echt in de kamer rondvliegt. De eerste draak die je tegenkomt is Tandloos. Samen met Hikkie kan je hem door je kamer laten vliegen. Over het algemeen werkt dat erg goed. Je kan de draak zelf besturen, hem laten opstijgen en dalen, vuur laten spugen en schermopnames maken van hoe jouw draak door de kamer vliegt. Dit is allemaal erg leuk, maar na een tijdje kan dit voor de kinderen wel vervelen. Naast het feit dat je de draak rondjes kan laten vliegen en vuur kan laten spuwen kan je er verder niet veel mee doen.

Hoe tem je een draak 3 – Vlieg met je favoriete draken is een erg leuk boek bij de film Hoe tem je een draak 3. Het boek zal voor de kinderen een feest van herkenning zijn en door de prachtige afbeeldingen en herkenbare personages zal het de kinderen ook erg aanspreken. Wel is het jammer dat je niet wat meer kan doen met de app en dat er niet veel nieuwe informatie in het boek staat. Desalniettemin is het boek zeker een aanrader voor de echte fans!

Hoe tem je een draak 3

1  2  3  4  5

Laat draken door je kamer vliegen!

Ontdek een verborgen wereld vol actie en avontuur. Breng je favoriete draken en Drakenvliegers tot leven met de magie van Augmented Reality!
    Scan de pagina's met de bijbehorende app en laat Tandloos en zijn vrienden door je kamer vliegen. Kun jij de vurige Haaktand temmen? Leer jij Speknekje achteruit vliegen? Laat zien wat je kunt, stuur actiefoto's naar al je vrienden en word een echte Drakenvlieger!

Het boek bij de nieuwe bioscoopfilm Hoe tem je een draak 3.