Recensie: Mijn man ontketend RECENSIE

Recensie: Mijn man ontketend – Jodi Ellen Malpas

Jesse en Ava zijn nog altijd erg gelukkig met elkaar. Jesse is nogal altijd in staat om Ava – en eigenlijk iedere vrouw - met één van zijn smeulende blikken in vuur en vlam te zetten en ze adoreert hem. Dan slaat het noodlot toe. Ava krijgt een ernstig ongeval en belandt in het ziekenhuis met ernstig hoofdletsel. Als ze bijkomt blijkt ze zich niets te herinneren van de voorgaande zestien jaar. De jaren waarin ze Jesse heeft leren kennen en waarin ze samen waren. Jesse is radeloos, hij moet helemaal opnieuw proberen om Ava weer voor zich te winnen.

Na Mijn Man Obsessie, Ontdekking en Overgave is er nu het vierde deel in de reeks: Mijn Man Ontketend. Hierin beschrijft Jodi Ellen Malpas hoe het verder gaat met Jesse en Ava na de gebeurtenissen in Overgave. Het boek begint wanneer alles als vanouds is tussen de twee. Ze kunnen hun handen niet van elkaar afhouden en de stomende scènes spatten van de bladzijden. Dit zijn we al gewend uit de vorige reeksen en ook in Mijn Man Ontketend ontbreekt het zeker niet aan heftige seksscènes. Dan slaat het noodlot toe en komt Ava in het ziekenhuis terecht en heeft ze geheugenverlies. Aan Jesse de taak om haar weer verliefd te laten worden.

De verhaallijn, daar is niets mis mee, het volgt perfect op de vorige drie boeken en de gebeurtenissen in dit vierde deel zijn goed bedacht en vormen een goed verhaal. De schrijfstijl uit Mijn Man Ontketend is echter storend. Grof, met ontzettend veel dialogen en onlogische zinnen. Het valt ook op dat het te letterlijk vertaald is. Je leest het Engels van Jodi Ellen Malpas erdoorheen. Het is niet voor niets dat veel lezeressen deze boeken liever in het Engels lezen. Ik heb dat zelf niet gedaan maar ik vermoed dat er qua schrijfkwaliteit een goot verschil in zal zitten. Natuurlijk moet je ook van dit soort boeken houden, maar het mag allemaal een stuk minder grof qua dialogen dan in Mijn Man Ontketend. Het zou het verhaal wat warmer maken en de sexy scenes alleen maar ten goede komen. Dirty talk is prima, en goede dialogen kunnen het verhaal naar een veel hoger niveau tillen. Een gemiste kans dus, maar als je de andere drie delen hebt gelezen dan is het een must om ook dit deel te verslinden. Alleen al omdat je wilt weten hoe alles uiteindelijk afloopt.

Mijn man ontketend is niet het beste boek, maar ook niet het slechtste. Dit boek is vooral voor de fans van de serie. Oh ja, mocht je de overige delen nog niet gelezen hebben, doe dat dan eerst, want anders zal er een hoop onduidelijk blijven. De leukste leeservaring heb je toch echt als je aan het begin begint.

Mijn man - Ontketend

1  2  3  4  5

Het gaat Jesse en Ava voor de wind. Jesse beschikt nog altijd over zijn charme, is in shape en laat het hart van zijn vrouw nog steeds smelten met een enkele blik. Hij heeft de controle, precies zoals hij graag wil.

Maar hun perfecte wereld stort in als Ava na een noodlottig ongeluk met hoofdletsel in het ziekenhuis belandt. Jesse is boos en wordt verscheurd door verdriet. Hij kan niet leven zonder de liefde van zijn vrouw. Als ze eindelijk bijkomt, blijkt dat de echte nachtmerrie nog moet beginnen.

Ava kan zich niets meer herinneren van de afgelopen zestien jaar. En dat zijn precies de jaren die ze samen deelden. Jesse is een vreemde voor haar. Jesse moet alles op alles zetten om haar herinneringen terug te halen en ervoor te zorgen dat Ava weer keihard verliefd op hem wordt.