Recensie: Ik wil niet voor je vallen RECENSIE

Recensie: Ik wil niet voor je vallen – Christina Lauren

Evie en Carter ontmoeten elkaar op een feestje van wederzijdse vrienden en voelen zich gelijk tot elkaar aangetrokken. Ze werken beide als agent, maar voor twee concurrerende bedrijven in Los Angeles. Dan gaan de bedrijven waarvoor ze werken fuseren en blijken ze om dezelfde baan te moeten vechten. De beginnende liefde tussen Evie en Carter slaat om in een strijd om dezelfde baan.

Deze heerlijke feelgoodroman is geschreven door Christina Lauren. Dit is echter niet één persoon, maar het zijn twee vriendinnen, Christina Hobbs en Lauren Billings, die gezamenlijk onder de naam Christina Lauren romans schrijven. Inmiddels hebben ze al meer dan twintig boeken geschreven die allemaal zeer succesvol zijn. Hun boeken worden in meer dan dertig landen uitgegeven.

Ik wil niet voor je vallen is geschreven in een toegankelijke schrijfstijl waardoor het boek heerlijk leest. Het boek is geschreven vanuit de perspectieven van Evie en Carter, zij wisselen elkaar af, waardoor je het verhaal vanuit beide kanten meekrijgt. Op deze manier weet je van beide hoofdpersonages hoe zij de gebeurtenissen ervaren en krijg je een compleet beeld van de dingen die gebeuren.

Carter en Evie zijn hartverwarmende en sympathieke personages die je al snel in je hart sluit. Evie is opgegroeid in Hollywood en daarom bekend met de sfeer in Hollywood en het showbizzwereldje. Ze is zeer georganiseerd, neemt haar baan serieus en is daardoor goed in haar werk. Ook heeft ze gezellige en meelevende vriendinnen die haar door dik en dun steunen. Carter komt van de andere kant van het land en voor hem is Hollywood minder normaal. Dankzij zijn amicale omgang met mensen en zijn knappe uiterlijk is hij toch al snel een geliefde collega en erg succesvol als agent.

De strijd die Evie en Carter met elkaar voeren is voor hen verwarrend, liefde en haat zitten dicht bij elkaar en soms hebben ze moeite de ander te peilen. Aan de ene kant zijn ze gek op elkaar, maar aan de andere kant willen ze ook allebei dezelfde baan hebben en succesvol zijn als agent. Romantiek en strijd zitten dicht bij elkaar en volgen elkaar snel op. Dit zorgt voor hilarische momenten.

Ik wil niet voor je vallen is een meeslepende feelgood roman. Het verhaal is in een vlotte en toegankelijke schrijfstijl geschreven. Daarnaast zorgt het wisselende perspectief en de afwisseling in scènes van strijd en romantiek ervoor dat je door het boek vliegt en het in één keer uit wilt lezen. Het verhaal zit boordevol grappige en opwindende momenten waardoor dit boek voor heerlijke ontspannende uurtjes zorgt.

Ik wil niet voor je vallen

1  2  3  4  5

Carter en Evie ontmoeten elkaar op een Halloweenfeestje en hebben meteen een klik. Het feit dat ze allebei agent zijn bij twee concurrerende bedrijven in Hollywood schrikt ze niet af. Maar wanneer die twee bedrijven gaan fuseren en er maar één baan overblijft, slaat de sfeer om. Carter en Evie moeten strijden voor dezelfde positie.
    Wat een mooie, nieuwe liefde had kunnen zijn, verandert in een totale oorlog. Ze halen alles uit de kast om elkaar te overtreffen. Welke emotie gaat het winnen in deze bijzondere haat-liefdeverhouding?
    Ik wil niet voor je vallen is een hilarische, oprechte en opwindende roman die je in één ruk uit wilt lezen.