Recensie: Ik wil met je mee! RECENSIE

Recensie: Ik wil met je mee! - Jill Mansell

Al tijdens haar eerste bezoek aan het Engelse platteland waar haar vader met zijn vriend is gaan wonen sluit Mimi het dorp Goosebrook en zijn bewoners in haar hart. Vooral Cal lijkt maar niet uit haar gedachten te gaan. Toch lijkt het steeds als ze elkaar ontmoeten niet het juiste moment te zijn.

Ik wil met je mee! is een boek dat je van begin tot einde boeit. Het is daarom ook erg lastig om het weer weg te leggen. Je sluit hoofdpersoon Mimi meteen in je hart en je leeft intens met haar mee. En meeleefmomenten zijn er meer dan genoeg in Ik wil met je mee!. Alle emoties komen aan bod: van blijdschap tot verdriet en boosheid. Ook zijn er genoeg momenten waarop je jezelf betrapt op hardop lachen. Naast Mimi sluit je de andere personages, zoals Cal en zijn dochter Cora maar ook stiefvader Marcus en zelfs haar dwarse werkgever CJ Exley, meteen in je hart. Verder spreken de plekken waar het verhaal zich afspeelt erg tot de verbeelding. Van het idyllische Engelse platteland tot het zonnige Mallorca, je ziet jezelf je volgende vakantie al helemaal op één van deze plekken doorbrengen.

Het verhaal in Ik wil met je mee! maakt een aantal keer een tijdssprong. Dit is niet per se storend, maar ze komen een beetje abrupt en soms zijn de sprongen wel erg groot. Aan de andere kant is het wel positief voor het tempo van het verhaal. De schrijfstijl van Jill Mansell is zoals we van haar gewend zijn erg prettig en zeer gemakkelijk leesbaar. Hierdoor kom je goed in het verhaal en ben je voor je het weet alweer aan het einde van het verhaal beland. Wat opvalt is dat de Nederlandse titel niet zo goed bij het verhaal past. De originele Engelse titel Maybe this time doet dat wel. Niet dat dat het verhaal minder goed maakt, maar het niet passen van de Nederlandse titel maakte wel dat ik ging zoeken naar de originele titel.

Ik wil met je mee! van Jill Mansell voldoet wat mij betreft volledig aan alle hoge verwachtingen die je als lezer van tevoren hebt. Het is een heerlijk verhaal, fijne personages en je bent even helemaal met je gedachten bij het leven van Mimi en haar vrienden. Een echte aanrader dus voor alle Jill Mansell- en chicklitfans.

Ik wil met je mee!

1  2  3  4  5

Ik wil met je mee! van Jill Mansell is het hartverwarmende en grappige verhaal over de vraag of er in de liefde ooit het juiste moment is. Wanneer Mimi voor het eerst haar vaders nieuwe huis in de Cotswolds bezoekt, raakt ze verliefd op het dorp en de mensen die er wonen, allen met hun eigen sores en gekkigheden. Vooral met Cal heeft ze meteen een klik. En nog iets meer. Hij is gastvrij, charismatisch, en gewoonweg té knap. En hij is gelukkig getrouwd met Stacey en heeft een dochter. Dan wordt de dorpsgemeenschap getroffen door een tragedie. Hierna volgt een reeks van onverwachte wendingen. Het pad van Mimi en Cal zal steeds opnieuw kruisen – maar zal het ooit het juiste moment voor hen beiden zijn?