Recensie: Fake it till you make it RECENSIE

Recensie: Fake it till you make it – Kamiel de Bruyne

Heb jij ook altijd al succesvol willen zijn zonder hier al te veel voor te hoeven doen? Met Fake it till you make it van Kamiel de Bruyne heb je een gids naar makkelijk succes in handen. Je leert allerlei handige manieren om te solliciteren, meer volgers te krijgen op Instagram en nog veel en veel meer. Lees het boek van voor tot achter om succesvol te worden in alle opzichten, of blader direct naar de voor jou belangrijke hoofdstukken om uit te blinken waarin jij dat wil.

Ik moest enorm lachen tijdens het lezen van Fake it till you make it. Sommige delen zijn namelijk wel heel erg ver gezocht, wat zorgt voor extra humor. Zo is het natuurlijk best lastig om per helikopter op iemand z’n feestje aan te komen. Maar sommige tips zijn wel haalbaar en zeer handig, zoals het oprichten van een Wikipedia pagina over jezelf zodat je altijd kunt zeggen: ‘’Google me!’’

Fake it till you make it bevat enorm veel humor. Zo heeft het boek na het voorwoord een aantal regels: Regel 1: Vertel niemand over dit boek. Regel 2: Vertel niemand dat je dit boek gebruikt. Regel 3: Als deze regel moet worden uitgelegd, leg dan dit boek aan de kant en denk na over jezelf en de zin van het leven. Dit soort grappige delen in dit boek zorgen ervoor dat het luchtig is en dat het makkelijk leest. Wat extra handig is aan Fake it till you make it is dat er camoufleer pagina’s aanwezig zijn op pagina 128 & 129. Als je hier een bladwijzer tussen doet, kun je snel hier naartoe bladeren wanneer iemand je betrapt op het lezen van dit boek. Ook bevat het boek een link naar camoufleer covers zodat het boek er van buiten saai uit ziet en niemand het zal willen bekijken.

Het enige nadeel aan Fake it till you make it is dat de auteur Belgisch is, waardoor sommige woorden anders zijn dan in het Nederlands. Zo heeft Kamiel de Bruyne het bijvoorbeeld vaak over ‘’je nonkel’’. Afgezien hiervan is het een heel grappig boek en wellicht zal je hier wat tips uit kunnen halen. Ik persoonlijk heb geen van de tips gebruikt omdat ik ze niet van toepassing vind op mijn leven.

Concluderend heeft Kamiel de Bruyne met Fake it till you make it een grappige gids gemaakt voor mensen die op zoek zijn naar makkelijk succes. Het is vaak ver gezocht, wat zorgt voor een flinke dosis humor.

Fake it till you make it

1  2  3  4  5

Ken je van die mensen die niks lijken uit te voeren en toch de vetst betaalde job en het leukste lief hebben? Dankzij deze handleiding kun jij ook zo iemand worden!
    In dit boek leer je:
    - hoe je je baas wijsmaakt dat je keihard werkt
    - hoe je zelfs een getrouwd fotomodel overtuigt met je Tinderskills
    - hoe je goeie antwoorden geeft op lastige vragen als "Wat doé jij eigenlijk?'
    - hoe je De Belangrijkste Persoon Van De GroepsreisTM wordt
    - hoe een broccoli je naar Thailand helpt
    Want waarom zou je echt iets leren als je het evengoed kunt faken?
    KAMIEL DE BRUYNE fakete zich op 25-jarige leeftijd een weg naar de televisietop, liet de wereld geloven dat hij een Emmy en een Gouden Roos won én verdient binnenkort sloten geld met de royalty's van dit boek.