Recensie: Mijn Huid RECENSIE

Recensie: Mijn Huid – Caroline Thilemans

Wat weet jij over huidverzorging? Wat voor type huid heb jij en wat betekent dit voor de producten die je gebruikt? En gebruik je ze goed? In het boek Mijn Huid van Caroline Thilemans leer je alle ins en out over huidverzorging die, volgens Caroline, je huid doet stralen.

Beginnend met het boek zelf, wat een plaatje! Een mooie paperback met een glossy witte cover, voorzien van een mooi gegrafeerd gouden ruitpatroon en een strak en modern lettertype. Dit geeft het boek direct een ‘cleane’ en luxe uitstraling. Het binnenwerk doet niet onder voor de cover. De pagina’s zien er prachtig uit met hun moderne vormgeving en simpele maar stijlvolle fotografie.

Dan de opbouw van Mijn Huid. Het boek begint met een stukje theorie, genaamd ‘De functies van de huid’ en ‘Het belang van een gezonde levensstijl’ waarin onder andere thema’s als water, nachtrust en roken aan bod komen. Misschien voorspelbaar, maar interessant om te lezen welke effecten van buitenaf van invloed zijn op onze huid. Een interessant hoofdstuk wat mij betreft is ‘Hoe herken je je huidtype’. Hierin vertelt Caroline Thilemans je over hoe je er achter kunt komen wat voor type huid je hebt. Belangrijk, want de daaropvolgende hoofdstukken bieden naast de basis ook tips voor specifieke huidtypen. Tot slot worden er nog thema’s zoals professionele huidverzorging, verzorging tijdens de verschillende seizoenen, probleemhuid, leeftijd en voeding behandeld. Het boek sluit af met ‘Mijn verzorgingsritueel’, waarin een erg handig overzicht staat over de volgorde waarin je je huidverzorging hoort te gebruiken en een klein stukje over make-up.

Caroline Thilemans zet hiermee een prachtig, informatief en vooral nuttig boek neer waar iedereen iets aan heeft. Het fijne van dit boek is dat de verschillende onderwerpen goed worden toegelicht dankzij de achtergrond van Caroline als schoonheidsspecialiste en diëtiste, zonder dat het een wetenschappelijk boek wordt. Daarnaast wordt de informatie aangevuld met tips van dermatoloog Kim Lapière. Je bent daarom verzekerd van de juiste tips en tricks voor een goede huidverzorging. Anders dan alle fabels die soms te lezen zijn online en in tijdschriften. Wat ik erg waardeer is dat Caroline niet verwijst naar bepaalde merken, of zich richt op dure huidverzorgingsmerken. Ze benoemd enkel welke type producten je moet gebruiken (voor een bepaald huidtype) en waar je op moet letten als je een product koopt. Daardoor is dit boek een goed uitgangspunt, ongeacht je budget.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik fan ben van dit boek. Mijn Huid van Caroline Thilemans is een boek dat zowel ieder jong meisje als vrouw in haar kast moet hebben staan.

Mijn huid

1  2  3  4  5

Mijn huid bevat alle informatie die je nodig hebt om je huid gezond te houden. Je krijgt inzicht in de verschillende huidtypes, welke verzorging een dagelijkse must is en van welke verzorging je beter een wekelijks ritueel maakt.

Caroline Thilemans geeft in haar boek tips over huidverzorging per seizoen, hoe je bepaalde huidproblemen het best aanpakt, wat de invloed van voeding op je huid is. Het boek wordt aangevuld met recepten die je huid een boost geven.

• De geest in het plafond - Emily Jackman

• Een schot in de roos - Iris Visser

• Valentijn Kraai en meneer Dood – Jenny Spangler