Recensie: Het meidenvoetbal doeboek RECENSIE

Recensie: Het meidenvoetbal doeboek – Vivianne Miedema

Het meidenvoetbal doeboek is een ideaal boek voor alle kinderen die meidenvoetbal geweldig vinden. Vivianne Miedema, spits in het Nederlands elftal, heeft in dit boek allerlei spelletjes, puzzels, recepten, tips & tricks en nog veel meer opgenomen. Zodat jij beter kunt worden in voetballen.

Het meidenvoetbal doeboek is fijn opgebouwd. Het begint allereerst met een inhoudsopgave zodat je direct kunt gaan doen waar je op dat moment zin in hebt. Maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om het boek van voor naar achteren uit te werken. Het begint met de voetbalpaspoorten van vijf vrouwen van het Nederlands elftal. Hierdoor weet je direct wie het boek geschreven heeft en wie er onder anderen bij haar in het team zitten. Wat ik fijn vond aan dit boek, is dat het een overzichtelijk schema bevat van de wedstrijden die gespeeld gaan worden. Je ziet direct wanneer, hoe laat en welke landen tegen elkaar gaan voetballen. Ook kun je op dezelfde pagina kwijt wat de uitslag van de wedstrijden is. Na dit speelschema vind je een wedstrijdbingo. Zo kun je actief mee doen tijdens de wedstrijden en ga je op zoek naar woorden en voorwerpen zoals: hoekschop, oranje sjaal en nog veel meer.

Met Het meidenvoetbal doeboek hoeven kinderen zich voorlopig niet te vervelen! Het maar liefst 88 pagina dikke boek is ideaal voor de vakanties en weekenden om bezig te zijn. De afwisseling tussen de verschillende dingen in dit boek is erg prettig voor kinderen, zo heb je bijvoorbeeld niet twee tekenopdrachten na elkaar maar is alles goed afgewisseld. En als je de oplossingen voor de puzzels echt niet weet, kan je natuurlijk altijd even spieken aan het eind van het boek!

Concluderend heeft Vivianne Miedema met Het meidenvoetbal doeboek een heerlijk actief doeboek geschreven voor alle kinderen (en misschien stiekem ook de ouders) die meer willen weten van het vrouwenvoetbal. Want naast het actief bezig zijn met allerlei puzzels en tekeningen, zul je ongemerkt ook een hele hoop leren over alle landen die mee doen aan het komende WK vrouwenvoetbal. En door de handige tips & tricks van Vivianne Miedema, zul je waarschijnlijk zelf ook beter worden in voetbal.

Het meidenvoetbal-doeboek

1  2  3  4  5

Met Het meidenvoetbal-doeboek hoef je je niet te vervelen. Doe de voetbalquiz, ga met Vivianne langs bekende stadions, kleur je eigen favoriete wedstrijdtenue en oefen nog eens extra op de trucs die Vivianne je in dit boek laat zien. Een lekker boek voor op vakantie, in de tuin of op het trapveldje in de buurt.
    Met: • kleurplaten • puzzels • korte verhaaltjes • oefentips • quizjes • interviews • poster