Recensie: Wat komt er uit de hoed? RECENSIE

Recensie: Wat komt er uit de hoed? – Satoshi Kitamura

Wat komt er uit de hoed? is een magisch prentenboek van Satoshi Kitamura. Nadat je kennis hebt gemaakt met Lucy het goochelkonijn en haar toverhoed gaat zij steeds toveren: ‘’Abracadabra, abracadisimo… wat komt er uit die hoed?’’ Steeds zie je een klein stukje van een bepaald dier en kun je eerst raden wat voor dier er uit komt. Maar van alle dieren is er één wel een beetje eenzaam, zou goochelkonijn Lucy hier een oplossing voor hebben?

Wat komt er uit de hoed? is een heel grappig boek. Het is steeds een verassing wat Lucy uit haar hoed zal toveren en de dieren die eruit komen hebben allemaal heel verbaasde gezichtsuitdrukkingen wat het boek erg grappig maakt. Daarnaast komt er op een bepaald moment een dier vast te zitten in de hoed, dit zal zorgen voor hilariteit onder de kinderen. Er is in Wat komt er uit de hoed? gespeeld met verschillende letter grootten. Hierdoor zul je tijdens het voorlezen bepaalde woorden automatisch met meer intonatie lezen waardoor het verhaal nog meer zal leven onder de kinderen. Je ziet op elke pagina dat er een nieuw dier bij komt, maar de andere dieren staan ook nog steeds op de afbeelding. Hierdoor kan je steeds aan de kinderen vragen hoeveel dieren er zijn en hoeveel er zullen zijn wanneer er eentje bijkomt. Op deze manier ben je met het voorlezen van dit boek niet alleen bezig met de woordenschat maar ook met wiskundige begrippen.

De prenten in dit boek zijn rondom voorzien van dikke, donkere lijnen. Hierdoor zal ook voor kinderen die wat verder van het boek afzitten goed te zien zijn wat er uit de hoed komt. Daarnaast is het boek geschreven in tegenwoordige tijd. Dit zorgt ervoor dat het lijkt alsof goochelkonijn Lucy speciaal voor jou een tovershow geeft. En wanneer je denkt dat de hoed van goochelkonijn Lucy leeg is, zul je verstelt staan van wat er nog meer uit de hoed komt!

Concluderend heeft Satoshi Kitamura met Wat komt er uit de hoed? een magisch prentenboek gemaakt over een konijn dat allerlei dieren uit de hoed tovert. Lukt het jou om te raden welk dier het volgende is?

Wat komt er uit de hoed?

1  2  3  4  5

Ontmoet Lucy en haar fantastische toverhoed!