Recensie: Wilder RECENSIE

Recensie: Wilder – Rebecca Yarros

Leah is een meisje dat de kans van haar leven krijgt: ze mag studeren op een cruiseschip dat de wereld over vaart! Ze zou dit zelf nooit kunnen betalen, maar doordat ze een rijke jongen bijles gaat geven aan boord, mag ze mee. Paxton is rebels, roekeloos en alles waar ze een hekel aan heeft. Maar waarom vindt ze hem dan zo vreselijk aantrekkelijk?!

Wilder is het eerste boek in de Renegades-trilogie van Rebecca Yarros. De Renegades zijn een groep jongeren die extreme stunts en sporten doen: hoe gevaarlijker, hoe beter. Wilder is één van de Renegades. Ze hebben allemaal een artiestennaam waarbij ze op hun Youtube-kanaal genoemd worden. Wilder is de achternaam van Paxton, de jongen over wie dit verhaal (samen met Leah) gaat.

Leah is een echte studiebol. Ze volgt al haar lessen, doet wat van haar gevraagd wordt en staat een 10 gemiddeld. Het is dan ook niet gek dat het gedrag van Wilder haar irriteert: hij heeft vooral oog voor zijn stunts en de cameraploeg die de Renegades overal volgt, maar daar is Leah niet van gediend. Ze moet hem bijles geven, en of hij nou wil of niet, ze zal het doen ook! Dit maakt haar een sterk personage: ze houdt normaal gesproken voet bij stuk, al kan Wilder haar wel ompraten om dingen te doen die ze normaal nooit zou proberen. Het helpt ook niet dat hij een mega afgetraind lichaam en een van de mooiste gezichten heeft die ze ooit heeft gezien! Voor een jonge vrouw is het logisch dat ze daardoor afgeleid wordt, en dit is daardoor vrij realistisch. Ook Paxton weet precies wat hij wil en zal niet stoppen voordat hij het krijgt. Beide zijn ze interessante personages, die anders met situaties omgaan, maar elkaar kunnen steunen en helpen wanneer nodig.

Dit boek van Rebecca Yarros is niet super realistisch. In theorie zouden veel van de dingen die ze schrijft wel kunnen gebeuren, maar verwacht niet dat er nu daadwerkelijk cruiseschepen de wereld over gaan varen om 9 maanden lang les te geven (aan leerlingen die het veel te druk hebben met feesten en de wereld bekijken). Ook zijn de extreme sporten die we voorbij zien komen mogelijk, al moeten alle stunts iets vernieuwends hebben. Maar dat maakt niet uit: het is lekker om te lezen en te kijken wat de groep jongeren nu weer gaat beleven. Zoals wel te verwachten is, doen er zich gevaarlijke situaties zich voor, die spannend beschreven worden en je meeslepen van pagina tot pagina. Ook zitten er seksscènes in die weinig aan de verbeelding overlaten en je wellicht doen blozen.

Wilder is een romantisch en avontuurlijk verhaal dat je van begin tot eind meesleept. Het is niet het meest realistische boek, maar dat is het doel ervan ook helemaal niet. Voor iedereen die houdt van een ondeugende romance en avontuur is dit het perfecte boek!

Recensie: Wilder – Rebecca Yarros

Wilder

1  2  3  4  5

Het eerste deel van Rebecca Yarros' Renegades-serie, "Wilder', gaat over Leah. Zij krijgt de kans om een jaar lang te studeren aan boord van een cruiseschip dat de hele wereld over vaart. De enige voorwaarde? Een medestudent bijles geven en zorgen dat hij ook slaagt. Dat dit makkelijker is gezegd dan gedaan, blijkt al snel als ze haar leerling ontmoet. Paxton Wilder is ongelofelijk aantrekkelijk, en ongelofelijk niet bezig met studeren. Wilder maakt deel uit van een stuntteam, de Renegades, en dat is voor hem het enige wat telt. Ervoor zorgen dat hij zijn studie serieus gaat nemen zal haar dus behoorlijk wat moeite kosten. Maar misschien heeft hij haar ook wel wat te leren. Een originele new adult van Rebecca Yarros, de auteur die bekend werd met de Flight & Glory-serie.