Recensie: 100 reizen die je leven veranderen RECENSIE

Recensie: 100 reizen die je leven veranderen - Lonely Planet

Reizen heeft iets magisch. Het prikkelt de nieuwsgierigheid, inspireert en maakt gelukkig. Reizen kan zelfs je leven veranderen. In 100 reizen die je leven veranderen van Lonely Planet vertellen ervaren reizigers over hun meest bijzondere reizen die hen stuk voor stuk nieuwe ervaringen en inzichten hebben gegeven en hen als persoon hebben veranderd. Lees over de bijzondere momenten tussen mens en dier, het pure leven op afgelegen bestemmingen en de waardevolle momenten binnen de vele culturen. Naast de inspirerende verhalen vind je in 100 reizen die je leven veranderen ook praktische informatie en tips

In 100 reizen die je leven veranderen doe je ongetwijfeld inspiratie op voor je volgende vakantie. De meest uiteenlopende bestemmingen komen voorbij. Van Antartica tot Vietnam en van Groenland tot Botswana en alles daar tussenin. Er komen veel bijzondere en unieke reizen voorbij die niet voor iedereen zijn weggelegd, maar ook de wat meer voor de hand liggende en bekendere bestemmingen waar de auteurs de meest prachtige momenten hebben beleefd. Reizen die hun leven hebben veranderd en waarin ze tot inzicht zijn gekomen over wat ze eigenlijk willen in het leven. Een carrièreswitch is daar een goed voorbeeld van.

Ieder verhaal in 100 reizen die je leven veranderen begint met een inleiding van de auteur over de bestemming en zijn/haar ervaring. Vervolgens staat er bij ieder deel een kort stukje over de ervaring zelf en tot welk inzicht ze bijvoorbeeld zijn gekomen. Ook vind je er een stukje praktische informatie met daarin bijvoorbeeld tips over de beste reisopties of kosten. Hierdoor krijg je als lezer goed inzicht in de mogelijkheden per bestemming om zo je eigen droomreis te maken.

Iedere ervaring is voorzien van meerdere prachtige foto's. Een klein minpuntje is dat niet alle foto's van de auteurs zelf lijken te zijn, maar soms ook stockmateriaal. Dat doet zeker geen afbreuk aan de kwaliteit van de foto's en het verhaal, maar persoonlijke foto's maken de ervaringen net wat bijzonderder. Voor in het boek staat een wereldkaart waarop de 100 bestemmingen zijn aangegeven, gevolgd door een inhoudsopgave. Deze laatste had wat overzichtelijker mogen zijn door aan te geven om welke bestemming het gaat. Nu heeft iedere auteur zijn eigen/haar eigen titel aan het verhaal gegeven, waardoor niet meteen duidelijk is waar de ervaring is opgedaan.

De verhalen zijn stuk voor stuk kort en bondig opgeschreven en lezen erg makkelijk weg. Voordat je het weet ben je de wereld rond. Door het kort te houden leg je het boek makkelijk weg om iedere dag een nieuwe ervaring te lezen.

100 reizen die je leven veranderen is een boek om bij weg te dromen. Het is onmogelijk om hieruit geen inspiratie voor je volgende vakantie te halen. Wellicht een bestemming waar je nog nooit aan hebt gedacht, of een bijzonder uitstapje ter plekke; ideeën genoeg! Het  boek laat je nadenken over onze wereld en de bijzondere aspecten die erbij horen. De geselecteerde verhalen in dit boek moeten volgens Lonely Planet de verscheidenheid overbrengen van manieren waarop reizen je leven positief kunnen beïnvloeden. Dat dat na het lezen van alle 100 verhalen ook daadwerkelijk zo is, kan ik alleen maar beamen.

Lonely Planet - Lonely Planet 100 reizen die je leven veranderen

Lonely Planet

7 mei 2019

ISBN 9789021571911
    Uitgever Kosmos
    272 pagina's

Kosmos

Reizen

1  2  3  4  5

Lonely Planet komt met 100 reizen die je leven veranderen. Onderweg sta je open voor nieuwe ontmoetingen en indrukken. Iedere reiziger komt terug met nieuwe ervaringen. Soms zijn die zo bijzonder dat ze je leven veranderen en anderen inspireren. In dit boek delen ervaren reizigers hun meest bijzondere reiservaringen en inzichten, en de momenten die hen als individu hebben veranderd. Deze verzameling inspirerende verhalen, met schitterende fotografie en praktische details, moedigt de lezer aan om na te denken over de volgende reis.