Recensie: Yoga Girl 6: Geloven in je gevoel RECENSIE

Recensie: Yoga Girl 6: Geloven in je gevoel – Audrey Carlan

Dara Jackson is meditatielerares bij Lotus House Yoga en eigenares van Sunflower Bakery. Silas McKnight wordt door alle vrouwen begeerd. Hij is knap, steenrijk en zo loyaal als een hond. Beiden hebben al heel wat meegemaakt in hun leven. Dara is opgegroeid als wees, dus ze weet hoe het is om alleen en ongewenst te zijn. Silas heeft ooit een enorm verlies geleden, waardoor hij diep van binnen een gebroken man is.

Als Dara en Silas elkaar ontmoeten, brengen ze een onvergetelijke nacht met elkaar door. Maar als Dara de volgende ochtend een geheim ontdekt, gaat ze er als een speer vandoor. Toch kruisen hun paden opnieuw. Heeft het lot beslist dat Dara en Silas bij elkaar horen?

Yoga Girl 6: Geloven in je gevoel is alweer het zesde deel in de Yoga Girl-serie. Ook deze keer heeft Audrey Carlan weer een mooi verhaal geschreven, en dat is echt knap als je je bedenkt dat zij voor de zesde keer een verhaal moest bedenken en schrijven dat in de lijn van deze serie moet passen. Vooral scènes die in elk verhaal terugkomen, zoals erotische scènes, weet zij weer helemaal anders, maar toch op haar bekende manier, te beschrijven.

Het is duidelijk dat Audrey Carlan haar hoofdpersonages heel goed kent. Ze weet precies hoe deze personages in elkaar zitten, wat ze hebben meegemaakt, hoe hen dat heeft gevormd en wat hun dromen zijn voor de toekomst. Zij weet dat ook mooi op papier te zetten. Het is daarom jammer dat Dara en Silas niet echt van de bladzijdes spatten. Vooral als ze samen zijn, komt het een beetje gemaakt over, alsof weer hetzelfde kunstje wordt uitgevoerd.

Yoga Girl 6: Geloven in je gevoel verveelt geen moment. Er gebeurt veel. Silas heeft te kampen met een verlies uit zijn verleden en de angst om dat nog een keer mee te maken. Dara wil niets liever dan hem daarbij helpen, maar zij weet ook dat hij het vooral zelf moet doen. Hij moet die gebeurtenis eerst afsluiten, voordat hij zich in een nieuwe relatie kan storten. Dat alles is goed geschreven door Audrey Carlan, ook al gaat het soms wat snel. Er zitten ook twee gebeurtenissen in het verhaal die een beetje overdreven zijn en het verhaal ongeloofwaardig maken. Dat is jammer.

Naast de personages uit de vorige delen, waarvan er in dit deel maar weinig voorbij komen, maak je ook weer kennis met een aantal nieuwe personages. Vooral Ricardo, de beste vriend van Dara, is een heel leuke toevoeging en maakt het gemis van de personages uit de vorige delen helemaal goed. Met zijn opmerkingen kan hij je hardop laten lachen. Verder is er nog de familie van Silas en zijn er de ouders van Dara. Alleen de manier waarop Dara en haar moeder met elkaar omgaan kan wel wat irritatie opwekken, omdat het soms best kinderachtig is.

In Yoga Girl 6: Geloven in je gevoel draait het allemaal om het lot. Waarom gebeuren bepaalde dingen en waarom komen sommige mensen samen en raken anderen elkaar kwijt? Vooral Silas krijgt met deze vragen te maken. De tragische gebeurtenis die hij heeft meegemaakt, geeft het verhaal diepte en dat heeft het verhaal echt wel nodig. Want zonder die gebeurtenis, de gevolgen daarvan en de ontwikkeling die Silas doormaakt, was Yoga Girl 6: Geloven in je gevoel lang niet zo leuk en interessant geweest als nu gelukkig wel het geval is.

Yoga girl 6 - Geloven in je gevoel

1  2  3  4  5

Silas McKnight is zo'n man die alle vrouwen willen hebben: steenrijk, knap en loyaal tot op het bot. Maar hij heeft ooit een enorm verlies geleden, en is niet van plan nog een keer door die hel te gaan. Dara Jackson is meditatielerares bij Lotus House Yoga en eigenares van Sunflower Bakery. Ze is opgegroeid als wees en weet wat het is om alleen en ongewenst te zijn.

Als Silas en Dara elkaar ontmoeten, brengen ze een onvergetelijke nacht met elkaar door. Maar dan ontdekt Dara een geheim en verdwijnt ze nog voordat de lakens koud zijn. Toch kan ze niet ontkomen aan de enorme aantrekkingskracht tussen haar en Silas, zowel fysiek als geestelijk. Heeft het lot beslist dat deze twee eenzame zielen dichter bij elkaar zullen komen dan ze ooit voor mogelijk hadden gehouden?