Recensie: Nova RECENSIE

Recensie: Nova - Rebecca Yarros

Na het verhaal van Renegade Paxton Wilder, nu ook het verhaal van Landon - ook wel bekend als Nova. Hij heeft de liefde van zijn leven terug in de buurt, maar ze wil niets met hem te maken hebben. Landon is niet van plan het hierbij te laten, maar hoe kan hij zijn fouten uit het verleden wissen en laten zien dat hij het dit keer beter zal doen?

Nova is opnieuw een heerlijk boek over jonge liefde en extreme sporten. Het duurt even om je over Wilder heen te zetten, vooral als je het eerste boek recent gelezen hebt. Wanneer je helemaal gek bent geworden op de eerdere hunk, is het een omschakeling om nu over zijn beste vriend te lezen. Zodra je echter in het verhaal zit, is het leuk om af en toe iets over Leah en Wilder te lezen, maar ben je ook echt benieuwd naar het verhaal van Landon en Rachel. De hoofdstukken worden afgewisseld tussen het perspectief van Rachel en Landon, al is het niet altijd om en om. Het is leuk om vanuit beiden te lezen, omdat je dan hun gevoelens en gedachten kunt begrijpen, die je vanuit de ander niet kunt volgen.

Nova is een afkorting van Casanova, de bijnaam die Landon gekregen heeft omdat hij alle meiden voor zich wist te winnen en in bed kon krijgen. Het is zijn artiestennaam geworden, maar ondanks dat Landon niet meer met ieder meisje in bed duikt, blijft de naam hangen. Het stoort hem dat mensen hem zo noemen, vooral wanneer Rachel hem zo noemt - want hij wil aan haar bewijzen dat hij anders kan zijn. Omdat hij nog van haar houdt, is het niet gek dat hij gekwetst is wanneer hij zo genoemd wordt (vooral door haar).

Dit boek van Rebecca Yarros is weer vrij seksueel getint. Het is logisch dat jongeren behoeften hebben, helemaal als ze verliefd zijn, dus hier kijken we niet gek van op. Het is wel zo dat de seksscènes best gedetailleerd beschreven worden, meer dan we in het eerdere boek gezien hebben. Je moet je er ook even bij neerleggen, maar daarna word je snel meegesleurd in de passie.

Nova is opnieuw een fantastisch boek voor jongeren, met een hoop actie en sport voor degenen die daarvan houden, maar ook meer dan genoeg romantiek voor de romantici onder ons! Rebecca Yarros neemt ons opnieuw mee op avontuur, en als je van Wilder genoten hebt, zul je ongetwijfeld ook gek zijn op Nova!

Recensie: Nova - Rebecca Yarros

Nova

1  2  3  4  5

Als lid van het Renegade stuntteam heeft Landon Rhodes de bijnaam Nova. Hij is woest aantrekkelijk, getatoeëerd, professioneel snowboarder en… professioneel hartenbreker. Ooit brak hij ook Rachels hart. Als zij aan boord stapt van het cruiseschip, duurt het niet lang voor ze erachter komt dat hij daar ook is. Hoewel ze het liefst meteen overboord springt, besluit ze hem vanaf dat moment volledig te ontlopen. Geen haar op haar hoofd die voor de tweede keer als een blok voor hem wil vallen. Jammer genoeg blijkt Nova daar al gauw heel andere ideeën over te hebben.

"Nova' is het tweede boek van de Renegades-serie: een spannende, romantische new adult vol actie.