Recensie: Verkikkerd & Verliefd RECENSIE

Recensie: Verkikkerd & verliefd - Valter Fogato & Isabella Grott

Verkikkerd & verliefd - liefde in de dierenwereld, is een prachtig, groot prentenboek van Valter Fogato & Isabella Grott. Je leert in dit boek hoe de dieren hun liefde voor elkaar tonen. Weet je bijvoorbeeld welke dieren knuffelen? Hoe een vrouwtjesbever een mannetje kiest? Of wat voor cadeau een mannetjes blauwvoetgent aan zijn vrouwtje geeft? Dit alles en nog veel meer lees je in dit boek.

Verkikkerd & verliefd - liefde in de dierenwereld, is een heel leerzaam prentenboek over de liefde in de dierenwereld. Een mooi detail aan dit boek is de kaft. Op de voorkant zie je twee vogels waarvan hun koppen samen een hartje vormen en aan de achterkant zie je twee staarten die samen ook een hartje vormen. Hiermee is direct de sfeer voor dit boek gecreëerd.

Het boek is een mooi voorbeeld van hoe prentenboeken niet alleen mooi, maar ook leerzaam kunnen zijn. Kinderen zullen bij elk dier dat in dit boek voorkomt iets leren dat zij waarschijnlijk eerder nog niet wisten. En ook voor volwassenen kan dit boek nog heel leerzaam zijn, want er waren allerlei feitjes die ik zelf ook nog niet wist. De illustraties in dit boek zijn erg mooi om te zien en lijken soms net een foto. Doordat het prentenboek op zo'n groot formaat is, komen ook de illustraties mooi uit. Wanneer je Verkikkerd & verliefd - liefde in de dierenwereld voorleest aan een groep kinderen, zullen ook de kinderen die iets verder weg zitten de illustraties nog goed kunnen zien. De tekst in dit boek is ook voor jonge kinderen goed te begrijpen. Er zijn weinig moeilijke woorden gebruikt en dit maakt het boek erg geschikt om voor te lezen aan jonge kinderen. Er is gebruik gemaakt van verschillende lettertypen en lettergrootten, wat ervoor zorgt dat het boek wat speelser wordt. Ook ga je als voorlezer automatisch je intonatie aanpassen wanneer sommige stukken tekst groot geschreven zijn. Dit maakt het boek erg geschikt om voor te lezen. Maar ook wanneer kinderen dit boek zelf lezen zullen ze hun hart kunnen ophalen.

Concluderend hebben Valter Fogato & Isabella Grott met Verkikkerd & verliefd - liefde in de dierenwereld, een prachtig en leerzaam prentenboek gemaakt over de liefde van de dieren in onze natuur.

Verkikkerd en verliefd

1  2  3  4  5

De hoofdpersonen van dit boek zijn dieren die elkaar hun hele leven trouw blijven of die bijzondere manieren hebben om het hart van de ander te veroveren. Een lieve en kleurrijke ode aan de ware liefde.