Recensie: De goede zoon RECENSIE

Recensie: De goede zoon - You-Jeong Jeong

De goede zoon is een steengoede thriller van You-Jeong Jeong. Je volgt het verhaal van een jongen, Yu-Jin, die op een ochtend wakker wordt en onder het bloed zit. Hij weet niet meer wat er zich de vorige nacht heeft plaatsgevonden en is daarom heel verrast dat hij zichzelf zo ontdekt. Maar langzaam maar zeker komt er steeds iets van zijn geheugen terug en ontvouwt zich een vreselijk drama in het gezin van deze jongen dat verder rijkt dan hij in eerste instantie dacht…

De goede zoon begint gelijk al heel spannend doordat je direct leest dat Yu-Jin wakker wordt in het bloed. Hierdoor was ik als lezer gelijk geboeid en wilde ik weten wat er was gebeurd met hem. Wel is het verhaal in het begin wat ongeloofwaardig, maar dit was bij mij al snel verdwenen toen ik eenmaal helemaal in het verhaal zat.

Het nadeel van De goede zoon is dat de hoofdstukken erg lang zijn. Het boek is verdeeld in drie delen. Af en toe is er een witregel maar verder zijn het grote stukken die je in één keer moet lezen om de draad van het verhaal niet kwijt te raken. Ik vond De goede zoon een heel spannende thriller en daarnaast geeft het ook een mooi inkijkje in de Aziatische cultuur van goed zijn voor je ouders, onderdanig en bescheiden zijn. Hierdoor leer je als lezer ongemerkt ook nog iets over deze cultuur wanneer je dit boek leest.

De goede zoon is een boek dat je blijft boeien. Het zit namelijk boordevol onverwachte wendingen en het blijft continu spannend. Je krijgt als lezer steeds meer meer huiveringwekkende informatie over het leven van de hoofdpersoon te weten. Hierdoor heeft You-Jeong Jeong een echte pageturner gemaakt. Wanneer je dit verhaal hebt gelezen zal het je zeker nog lang bij blijven.

You-Jeong Jeong wordt in haar vaderland beschouwd als de Koreaanse Stephen King, ik ben het hier helemaal mee eens. Ik ben fan!

Concluderend heeft You-Jeong Jeong met De goede zoon een huiveringwekkend verhaal geschreven over het leven van een jongen die koste wat kost een goede zoon voor zijn moeder wil zijn.

De goede zoon

1  2  3  4  5

Wie kun je nog vertrouwen als je jezelf niet vertrouwt.

De 26-jarige Yu-Jin ontwaakt na een onrustige nacht en ontdekt dat zijn kleding onder het bloed zit. Onder aan de trap vindt hij vervolgens het levenloze lichaam van zijn moeder, haar hals blijkt doorgesneden. Yu-Jin heeft geen herinneringen aan de nacht, maar beseft dat al het bewijsmateriaal naar hem wijst. Hij besluit daarom het lichaam van zijn moeder te verstoppen en zelf de moordenaar op te sporen. Ondertussen moet hij zijn nieuwsgierige tante, zijn stiefbroer en de politie op een dwaalspoor zetten.

Dan blijkt dezelfde nacht nog een vrouw te zijn vermoord. Langzaam komen Yu-Jins herinneringen terug, en ontvouwt zich een drama dat verder gaat dan deze fatale nacht.