Recensie: Haar kers RECENSIE

Recensie: Haar kers – Penelope Bloom

In Haar kers maken we kennis met Hailey. Ze werkt in de bakkerij De Bubbelige Bakker en heeft grote financiële problemen. Dan komt op een dag William de bakkerij ingelopen. Hij koopt een kersentaart van Hailey, steelt een vaas met bloemen en laat zijn kaartje achter. William is geïntegreerd door Hailey, maar Hailey probeert hem op afstand te houden. Ze heeft een ex die haar blijft stalken en ze is nog maagd. Zal William Hailey voor zich kunnen winnen?

Haar kers is het vervolg op Zijn banaan en het tweede deel in de Verboden vruchten-serie. Het eerste deel was al erg leuk, maar Haar kers weet het eerste deel in veel opzichten te overtreffen! Ook dit tweede deel is weer lekker fout; er worden veel dubbelzinnige grappen over de kers gemaakt aangezien Hailey nog maagd is. In het eerste deel, Zijn banaan, deed de auteur hetzelfde. Daar was het soms wat overdreven en werd ‘zijn banaan’ net iets te vaak aangehaald. In dit deel is er een betere balans, waardoor het niet te veel wordt. Ook de humor komt in dit deel beter tot zijn recht. Regelmatig zal je met een glimlach op je lippen dit boek lezen.

Hailey en William zijn beide fantastische personages en je kan niet anders dan zelf ook verliefd worden op William. William is de broer van Bruce, die we hebben leren kennen in het eerste deel. Waar Bruce extreem netjes en georganiseerd is, is William eigenlijk het tegenovergestelde. Ook is hij een enorme player en heeft hij normaal gesproken elke week wel een ander meisje. Totdat hij Hailey ontmoet. De dynamiek tussen de twee is erg leuk om over te lezen. De onervaren Hailey en de overervaren William zorgen voor een goede balans in Haar kers. Daarnaast bevat dit boek ook nog eens veel leuke bijpersonages, met name Candace (Haileys zus) en Ryan (Haileys werknemer in de bakkerij) zorgen voor leuke momenten.

Haar kers is, zoals gezegd, het tweede deel uit de serie. Je zou dit boek los kunnen lezen, maar het is het leukste als je eerst Zijn banaan hebt gelezen. In Haar kers komen namelijk verschillende personages uit het eerste boek voor. Zo zien we hoe het nu gaat met Bruce en Natasha en speelt Candace ook weer een bijrol.

Al met al is Haar kers een sterk vervolg op Zijn banaan. De humor komt goed tot zijn recht, het verhaal is leuk en de karakters zijn goed uitgewerkt. Waar in het eerste deel het begin nogal gehaast voelde en de karakters net niet goed tot zijn recht kwamen, is dat in Haar kers wel het geval. De relatie tussen Hailey en William is geloofwaardig en verloopt op het juiste tempo. Haar kers krijgt van mij 4 hartjes.

Recensie: Haar kers – Penelope Bloom

Verboden vruchten 2 - Haar kers

1  2  3  4  5

Deel 2 van de Verboden vruchten-serie

Hoe ik haar heb ontmoet? Nette mannen praten nooit hun mond voorbij. Gelukkig ben ik geen nette man. Eerst proefde ik haar fruit, toen ontgroende ik haar en daarna liet ik mijn kaartje achter. Prima begin, niet?

Hoe ik hem heb ontmoet? Hij liep mijn bakkerij in, kocht een kersentaart, stal mijn vaas vol bloemen en liet zijn kaartje achter. Nog steeds geen idee waar dat op sloeg. Jij wel?

William had geen slechter moment kunnen kiezen om Haileys bakkerij in te stappen. De winkel lijdt verlies, haar enge ex laat haar maar niet met rust, o, en ze is 25 en nog steeds maagd. William is belachelijk knap, het soort knap waar vrouwen gekke dingen van gaan doen. Zo ook Hailey. Hij had zijn kaartje achtergelaten, dus het leek een goed idee om hem te bellen. Tot hij opnam met de woorden: "Je kers smaakt naar meer. Bezorg je ook aan huis?'