Recensie: Zijn traktatie RECENSIE

Recensie: Zijn traktatie – Penelope Bloom

Zijn traktatie is alweer het derde deel uit de Verboden vruchten-serie van Penelope Bloom. In dit deel volgen we Ryan, die we in Haar kers al hadden leren kennen. Hij heeft niet veel goede ervaringen met relaties en hij heeft al snel de neiging om een meisje tot de friendzone te bevorderen, totdat hij Emily ontmoet. Beide voelen al meteen de vonken overslaan, maar er is één probleem: Emily vertrekt over een paar maanden naar Parijs.

Ook Zijn traktatie is weer een geweldig deel in de Verboden vruchten-serie! Penelope Bloom weet de serie boeiend te houden en elk deel nóg beter dan het vorige te maken! Het leuke aan Zijn traktatie is dat alle oude bekenden weer terugkeren. Met name heeft het karakter William een grote rol in dit derde boek. Als lezer ken je deze karakters al erg goed en het is heerlijk om ze allemaal weer terug te zien in dit deel. Zijn traktatie is ook goed los te lezen, maar omdat de andere karakters uit de eerdere delen een vrij grote rol spelen is het wel het leukst als je alles gelezen hebt.

Alle delen zaten tot nu toe vol met humor en dubbelzinnige opmerkingen. Zo ook dit boek. Toch is Zijn traktatie misschien wel het meest grappige deel. Penelope Bloom heeft zichzelf weten te overtreffen en het boek doorspekt met grappige opmerkingen, waardoor je continu met een glimlach rond je lippen het boek zit te lezen. Zo was dit de ontmoeting tussen Ryan en Emily:

“Hij grijnsde en draaide zijn hoofd naar William. ‘Ik neem haar’.

‘Waar?’ vroeg ik.

Allebei de mannen hielden hun lachen in.

‘Waar?’ Had ik dat net serieus gezegd?”

Ook weet Penelope Bloom seks te omschrijven als ‘kalkoenvulceremonie’, dus aan humor is er geen gebrek in dit boek.

De twee hoofdpersonen hebben daarnaast erg goede chemie en je voelt de spanning tussen hun knetteren. Ryan was al een leuk personage in het tweede deel, maar als hoofdpersoon werkt hij ook bijzonder goed. Door zijn lieve manier van doen en zijn grootse gebaren kun je niet anders dan ook een beetje verliefd worden. Ook Emily is een fijn karakter en de twee passen ontzettend goed bij elkaar.

Een klein minpuntje aan het boek is dat er af en toe iets te ongeloofwaardige gebeurtenissen plaatsvinden. Het is als lezer het best om je verstand op 0 te zetten en je hierin te laten meevoeren, anders kan dit een klein erger puntje zijn. Zelf stoorde ik me er niet heel erg aan, maar sommige delen in het verhaal waren wel erg onrealistisch.

Al met al is Zijn traktatie een heerlijk vervolg op de Verboden vruchten-serie. Met name is de humor prominent aanwezig. Ik kan persoonlijk niet wachten op het vierde deel in de serie!

Verboden vruchten 3 - Zijn traktatie

1  2  3  4  5

Deel 3 van de Verboden vruchten-serie

Als Emily's nieuwe baas het kantoor binnenstapt, kan ze haar ogen niet geloven. Niet alleen is hij ontzettend sexy, hij is ook nog haar middelbareschoolvlam! Helaas moest hij toen al weinig van haar hebben. Maar niet getreurd, over een paar maanden vliegt ze naar Parijs om haar droom waar te maken. Een droom die ze nooit op het spel zou zetten voor een fling met de chef. Echt niet.