Jij bent de ware - Bella Andre RECENSIE

Recensie: Jij bent de ware - Bella Andre

Jij bent de ware is het 2e deel uit de Seattle Sullivans-serie van schrijfster Bella Andre. Nadat in Nooit meer alleen Rafe en Brooke elkaar hebben gevonden, volgen we in dit vervolg in de serie de zus van Rafe. Mia is een badass business women en daardoor moeilijk te veroveren. Toch is ze ooit echt verliefd geweest en werd haar hart gebroken. Nadat ze een muur om haar herstelde hart heeft heen gebouwd, staat ineens haar oude vlam, en wereldwijd bekende muzikant, Ford weer bij haar op de stoep. Wat wil hij van haar? En, kan ze hem vertrouwen?

De Seattle Sullivans-serie is new adult, wat staat voor spannende romantiek. Bella Andre blijft bewijzen dat dit helemaal haar genre is en dat ze, samen met een aantal andere auteurs, aan de top behoort van new adult. Ook dit boek is weer sexy en zwoel. Het zit vol met sterke dialogen over liefde en vertrouwen. Daarnaast hebben beide personages wat emotionele bagage, zoals het hoort bij dit type boeken. Bella Andre haar boeken gaan absoluut nog niet vervelen. Jij bent de ware is “los” te lezen, maar het beste is wanneer je de serie leest.

Het leuke aan dit soort series is dat ze allemaal over andere personages gaan, maar dat ze zich wel in dezelfde wereld afspelen. Zo leerden we Mia al een beetje kennen in deel 1, waarin al duidelijk werd dat ze een behoorlijk gebroken hart had. Ze is een sterk geschreven personage, vol passie en emotie. Ford is de typische man in dit verhaal. Hij stelt zich graag stoer en gesloten op, maar eigenlijk heeft hij veel onverwerkte emoties en voelt hij meer dan hij laat zien. Hij is erg charmant en kan goed flirten, dat blijkt uit de sexy gesprekken tussen Ford en Mia. Een minpunt aan Ford is dat hij erg aanhoudend is naar Mia. Alhoewel je dit romantisch kan vinden, is het anderzijds niet oké dat hij “nee” niet accepteert. Het is jammer dat er soms in boeken als deze te weinig respect is voor de ander, hierin mag Bella Andre wel iets meer meegaan met haar tijd.

Wanneer je Jij bent de ware vergelijkt met het 1e deel Nooit meer alleen, lijken ze eigenlijk vrij veel op elkaar. beide zijn goede boeken in de serie van new adult. Echter, het plot van Jij bent de ware is toch wel erg bekend. Een muzikant die halsoverkop verliefd wordt, maar de fout maakt om eerst de muziek te kiezen en daarna te beseffen dat liefde belangrijker is dan roem en geld… dat trucje hebben we al vaker gezien in andere new adults. Vanwege het gebrek aan originaliteit van Bella Andre verdient Jij bent de ware daarom 3 hartjes in plaats van 4.

In Jij bent de ware wordt al behoorlijk gehint naar broer Adam. Zou hij de volgende zijn over wie we gaan lezen in de Seattle Sullivans-serie?

Seattle Sullivans 2 - Jij bent de ware

1  2  3  4  5

De neefjes en nichtjes die de Seattle-tak van de familie Sullivan vormen, vinden met vallen en opstaan de ware liefde.

Mia Sullivans hart is niet zo makkelijk te veroveren. Ze is een succesvolle zakenvrouw en kan prima haar eigen boontjes doppen. Toch lukt het haar niet om Ford Victor te vergeten, de sexy muzikant met wie ze een paar perfecte dagen en nachten doorbracht voor hij haar verliet. Ford op zijn beurt kan elke vrouw krijgen, maar alle roem ter wereld en de aanbidding van zijn vele fans kunnen de leegte in zijn leven niet vullen. Wist hij maar een manier om Mia terug te winnen…