You are a badass - Jen Sincero RECENSIE

Recensie: You are a badass - Jen Sincero

You are a badass is een zelfhulpboek dat gaat over het vinden van je dromen en doelen in het leven. Ben je in principe blij met je leven zoals het nu is, maar zoek je eigenlijk wel wat verandering maar durf je niet en/of weet je niet hoe dit aan te pakken? Jen Sincero geeft verschillende tips en tricks om die dromen van je nou eens écht te kunnen verwezenlijken.

Haar adviezen verduidelijkt Jen Sincero aan de hand van leuke voorbeelden uit haar eigen leven. Dat maakt haar tips zeker heel beeldend en duidelijk en geeft het boek een beetje humor. Vooral aan het begin zijn de onderwerpen een beetje zweverig: een hoofdstuk is bijvoorbeeld gewijd aan hoe je je kan verbinden met je ‘bronenergie’. Maar later in het boek geeft ze ook zeker meer praktische adviezen, zo zijn er hoofdstukken gewijd aan ‘geld’, ‘zelfsabotage’ en ‘prioriteiten stellen’.

You are a badass leest heel vlot door de korte hoofdstukken. Maar door de vele opsommingen van tips, voorbeelden en quotes is het geheel een beetje warrig en lijkt een rode draad te ontbreken. In de inhoudsopgave is te zien dat het boek is ingedeeld in 5 verschillende thema’s, dit lijkt heel overzichtelijk maar valt dus een beetje tegen. Ondanks dat is de hoofdboodschap zeker wel duidelijk: Hou van jezelf! Een krachtige boodschap die het hele boek door herhaald wordt.

Sterk aan het boek is dat Jen Sincero haar bronnen ook noemt, aan het eind geeft ze een bronnenlijst met boeken en lectures die haarzelf hebben geïnspireerd. Dus mocht je geprikkeld zijn door dit boek en meer willen lezen over het onderwerp, is er nog genoeg materiaal om je verder in te verdiepen!

Ik adviseer om niet het hele boek achter elkaar door te lezen, maar af en toe rustig een hoofdstuk erbij te pakken. Bepaalde hoofdstukken zijn zeker een eye-opener geweest, maar niet alles uit het boek is voor mij van toepassing (wat ook logisch is natuurlijk!). You are a badass bevat ontzettend veel handige tips die je kunnen helpen je doelen te bereiken, of in ieder geval dat duwtje in je rug te geven dat je zo nodig hebt!

You are a badass

1  2  3  4  5

Voor iedereen die heeft genoten van Nice girls don't get the corner office

Je bent blij met je leven, hebt leuke vriendinnen, een fijn huis, maar toch zijn er nog wel wat dingen die je anders zou willen, beter zelfs. Misschien wil je wel een nieuwe baan? Of een leuke man? Elke maand wat geld opzijzetten, je droom achterna of gewoon eindelijk een kitten in huis nemen? Wat je #lifegoals ook zijn, Jen Sincero neemt je mee en geeft je zoveel zelfvertrouwen dat je je dromen, plannen, relaties of je carrière een boost kunt geven. Ze verzekert je dat je alle geweldige dingen waar je naar verlangt, kunt krijgen.

Jij bent namelijk een badass en na het lezen van dit boek ken je jezelf nog beter. Je snapt waarom je bepaalde dingen doet, leert om te houden van de dingen die je niet kunt veranderen en de dingen te veranderen waar je niet van houdt. Dit doet Sincero met oneindig veel kleine dingen die je kunt doen, zoals elke avond opschrijven waarvoor je dankbaar bent die dag of door vaker ja te zeggen wanneer je misschien wel geneigd bent om nee te zeggen. Lees dit boek en begin vandaag nog met je new and improved leven.