Jamaica Lane: Lessen in verleiding – Samantha Young RECENSIE

Recensie: Lessen in verleiding – Samantha Young

Olivia is ontzettend verlegen, ze kan nog niet eens een man aanspreken die ze leuk vindt of ze begint al te stamelen en onsamenhangend te praten. Haar beste (en ontzettend knappe) vriend Nate is juist een meester in het verleiden. Hij weet bijna elke avond wel een andere vrouw te strikken. Wanneer Olivia op een bruiloft dronken raakt verklapt ze aan Nate dat ze nog maar met één man seks heeft gehad en dat dat maar liefst 7 jaar geleden is geweest. Ze vraagt vervolgens aan Nate of hij haar geen ‘lessen in verleiding’ zou kunnen geven. Nate verleent Olivia maar al te graag deze gunst, maar langzaamaan wordt Olivia zelf verleidt…

Lessen in verleiding is het derde deel in de Edinbugh Love Stories-serie van Samantha Young. Ondanks dat dit een deel uit een serie is, is het boek prima los te lezen. In het begin is het heel even inkomen met wie wie precies is, maar dit heb je al gauw genoeg door en je sluit iedereen in je hart. Ik kan je wel verklappen dat je na het lezen van dit deel alle andere delen wil gaan lezen!

Wat een geweldig boek is Lessen in verleiding van Samantha Young! Het boek is ten eerste onwijs goed opgebouwd. Samantha Young wil het verhaal niet te snel vertellen, integendeel. Ze laat ons eerst kennismaken met de twee hoofdkarakters, zodat we die goed kennen voordat ze bij het daadwerkelijke plot aankomt. Hierdoor creëert ze ontzettend veel diepgang en zet ze driedimensionale karakters neer. Ook maken beide karakters een enorme ontwikkeling door gedurende het boek. Zo is Olivia aan het eind zeker niet dezelfde persoon als dat ze in het begin was. Hierdoor weet Samantha Young de karakters heel diepgaand te maken. Je kan niet anders dan zelf ook een beetje verliefd worden op Nate en Olivia in je hart sluiten.

Samantha Young heeft daarnaast een ontzettend fijne schrijfstijl. Het boek leest heerlijk vlot weg, precies wat je verwacht bij een erotische roman, zonder de diepgang te verliezen. Daarnaast weet ze de sexy scènes op een mooie manier te omschrijven. Ze weet in details te treden zonder het boek vulgair te maken. Daarnaast overstemmen deze scènes het boek niet, het verhaal is perfect in balans. Ook weet Samantha Young nog eens humor in Lessen in verleiding te brengen. Dit boek heeft echt alles!

Olivia en Nate zijn echt de twee hoofdpersonen in het verhaal, maar de andere karakters uit de vriendengroep komen ook in dit verhaal aan bod. Dit is erg leuk voor degene die de eerdere delen ook gelezen heeft, maar ook voor de mensen die bij dit verhaal beginnen zijn het stuk voor stuk leuke karakters. Elk karakter is uniek en je sluit ze al snel in je hart. Je zou bijna zelf deel uit willen maken van de vriendengroep.

Samantha Young mag wat mij betreft uitgeroepen worden tot koningin van de erotische romans, want wat heeft zij een geweldig verhaal neergezet! Lessen in verleiding zit vol humor, liefde, romantiek en erotiek. Je leest het boek in één ruk uit, maar doordat het verhaal zo goed uitgewerkt is zal Lessen in verleiding nog een tijd in je gedachten blijven rondspoken. Ik kan niet anders dan Lessen in verleiding beoordelen met 5 hartjes!

Jamaica Lane - Lessen in verleiding

1  2  3  4  5

De pijnlijk verlegen Olivia Holloway weet gewoon niet hoe ze een man moet benaderen. Haar verhuizing naar Edinburgh geeft haar de kans op een nieuwe start en ze besluit dat het tijd is om haar angsten opzij te zetten.
    Nate Sawyer is een meester in de kunst van het verleiden, maar zal zich niet snel binden aan een vrouw. Hij is de aangewezen persoon om Olivia met haar probleem te helpen. Maar wat eenvoudige lessen in verleiding hadden moeten zijn, wordt al snel een intense romance. Nate heeft echter een verleden dat hem achtervolgt en juist wanneer Olivia hopeloos verliefd begint te worden, laat Nate haar vallen.
    Kan Nate zijn angsten overwinnen? En wil Olivia zich opnieuw laten verleiden?