Avengers: Iedereen wil de wereld overnemen - Dan Abnett RECENSIE

Recensie: Avengers: Iedereen wil de wereld overnemen - Dan Abnett

Bij uitgeverij Luitingh Sijthof verschenen eerder al enkele boeken gebaseerd op de Marvel superhelden. Het recentste boek is Avengers: Iedereen wil de wereld overnemen geschreven door Dan Abnett. In dit boek vechten de Avengers los van elkaar en op verschillende plekken in de wereld tegen schurken die de wereld willen overnemen. Tony Stark wordt aangevallen door Ultron. Black Widow en Hawkeye nemen het op tegen A.I.M. Captain America vecht tegen Hydra. Thor vecht tegen Dormammu en Hulk tegen de High Evolutionary.

In Avengers: Iedereen wil de wereld overnemen neemt de auteur Dan Abnett geen tijd om de Avengers te introduceren. De lezers van dit boek worden verondersteld dat ze al op de hoogte zijn van de achtergronden en personalia van deze superhelden. Voor lezers die de Marvel helden niet kennen, is het verhaal dus lastiger te begrijpen. De Marvelfans daarentegen zullen het zeker geweldig vinden om weer een nieuw avontuur van deze superhelden te lezen.

Zodra je aan het boek begint, zit je al meteen midden in de actie. Dat maakt het verhaal in het begin wel wat verwarrend en ook lastig te volgen, omdat je niet weet wat er precies aan de hand is. Een korte inleiding was dan zeker van toegevoegde waarde geweest. Als het eenmaal duidelijk wat er precies aan de hand is, leest het verhaal erg vlot. Het verhaal bevat vooral actiescènes die elkaar in razendsnelle tempo opvolgen. Als lezer moet je daar dus wel van houden.

Bij elkaar hoofdstuk vindt een perspectiefwisseling plaats. Wat wel een beetje jammer was dat de verhaallijnen van de Avengers voor het grootste gedeelte los van elkaar staan. Hierdoor heb je meer het gevoel dat je losse verhalen aan het lezen bent. Pas tegen het einde van het boek komen deze verhaallijnen bij elkaar en vechten alle Avengers samen tegen de ware schurk in de final battle. Dat was wel erg leuk om te lezen.

Avengers: Iedereen wil de wereld overnemen is vooral aan te raden voor Marvel fans. Zonder achtergrondkennis van de Avengers zal het verhaal namelijk wat lastiger te begrijpen zijn. Het boek zit vol met actie en sensatie en leest lekker vlot. Dankzij de fijne schrijfstijl van Dan Abnett lees je dit boek in een paar uurtjes uit!

Avengers - Iedereen wil de wereld overnemen

1  2  3  4  5

Iedereen wil de wereld overnemen is een gloednieuw Avengers-avontuur, gebaseerd op de superhelden van Marvels Stan Lee. Met Iron Man, Hulk, Thor, Captain America, Hawkeye en Black Widow.
    Hoeveel slechteriken heb je nodig om de wereld over te nemen?
    De organisatie Hydra beschikt over een synthetische ziektekiem die de hele wereld afhankelijk zal maken van hun geneesmiddel. De nieuw ontwikkelde nanotechverbinding waarmee A.I.M. de mensheid wil onderwerpen, vormt een levensgevaarlijke bedreiging voor 's werelds watervoorraden. Ultron staat op het punt singulariteit te bereiken en zal dan alle aardse technologie in zijn macht hebben. Dormammu wil de wereld redden door die te overmeesteren. En de High Evolutionary herschrijft het menselijk genoom in een poging de mensheid te veranderen in een gewillig slavenras.
    De machtige Avengers komen oog in oog te staan met hun grootste vijanden en moeten ze allemaal tegelijk verslaan.