Wow 0- Reis naar de maan - Mack van Gageldonk RECENSIE

Recensie: Wow 0 - Reis naar de maan - Mack van Gageldonk

De WOW!-serie is bedoeld om kinderen iets te leren over hele bijzondere dingen, planten, dieren en verschijnsels, waar je helemaal stil van wordt en denkt: “WOW!” In het nieuwste boek van Mack van Gageldonk kunnen kinderen vanaf 5 jaar alles leren over de maan, de reizen naar de maan, alle ontwikkelingen die eraan vooraf gingen en de belangrijkste missies.

Leerzame kinderboeken zijn helemaal hip. Mack sluit hier perfect op aan door avontuurlijk, leuk en leerzaam met elkaar te combineren. Dit boek is ontzettend goed en mooi gemaakt. Wanneer je erdoorheen bladert zie je foto’s, tekeningen en historische afbeeldingen. Hierdoor ziet het boek er gelijk aantrekkelijk uit. Al deze dingen zijn van toegevoegde waarde op het verhaal zelf.

Het boek is minder een voorleesboek en meer een informatief boek. Een echte aanrader voor kinderen die alles willen leren over de wereld van een astronaut, vroeger en nu. Een must-have voor eenieder die hier een spreekbeurt over wil houden. Het boek bevat ontzettend veel informatie, zoals informatie over alle planeten en manen, de omgeving van de maan, over de historie van astronauten, de historie van raketten, de eerste reis naar de maan en de terugreis.

Mack is er goed in geslaagd om dit te voorzien van leuke feitjes, die aantrekkelijk zijn voor kinderen. Denk bijvoorbeeld aan Laika, het eerste dier in de ruimte en over hoe astronauten eten wanneer ze in de ruimte zijn.

Het boek is heel overzichtelijk. Achter in het boek bevindt zich bijvoorbeeld een index, om snel informatie op te zoeken. Ook heeft het boek duidelijke hoofdstukken, tussenkopjes en zijn belangrijke begrippen en woorden dikgedrukt.

Reis naar de maan heeft één minpunt. Op het boek staat namelijk dat het voor astronauten vanaf 5 jaar is. Echter, de informatie in dit boek is toch wel erg pittig voor vijfjarigen. Natuurlijk kan je dan al beginnen met alles leren over de maan, maar om echt alles door te lezen zijn de teksten te ingewikkeld en is het boek te lang. Denk bijvoorbeeld aan woorden als dampkring, aluminium, quarantaine en hitteschild.

Meer lezen uit de WOW!-serie?  Er zijn ook boeken over magische planten en dieren (Titel: Ik kan toveren), het raadsel van de reuzen (Titel: Dino’s) en de reis naar de kern van onze planeet (Titel: Onder de aardkorst). Ook heeft Mack een hele reeks over de Wondere Wereld.

Wow 0 - Reis naar de maan

1  2  3  4  5

Een leerrijk boek over een bijzonder moment in de geschiedenis en over de mysterieuze maan. Voor astronauten vanaf 5 jaar.
    Daar is deze serie voor bedoeld – voor dieren, planten en verschijnselen die zo bijzonder zijn, dat je er helemaal stil van wordt en nog maar één woord kunt zeggen: WOW!
    "Een kleine stap voor een mens, een grote sprong voor de mensheid.' Dat zei astronaut Neil Armstrong toen hij als eerste mens op de maan stapte. Maar wat ging er vooraf aan die spannende reis naar de maan? Hoe hebben de astronauten zich voorbereid? En wat deden ze nadat ze op de maan waren geland? Hoe ziet de maan er van zo dichtbij uit? Reis mee naar de maan en ontdek alles over maankraters, de Apollo 11-missie en de manen rond andere planeten. Tien, negen, acht …