Verraad van spionnen - Manda Scott RECENSIE

Recensie: Verraad van spionnen - Manda Scott

Wanneer een oude vrouw vermoord gevonden wordt op een parkeerplaats, begint de zoektocht naar de moordenaar. Als blijkt dat er een hele geschiedenis achter het verhaal zit, is het verhaal nog niet zo makkelijk verteld. Inspecteur Inès Picaut gaat met haar team terug in de tijd om het mysterie te ontrafelen. De werkwijze van de moordenaar is namelijk dezelfde werkwijze waarop verraders van het Franse verzet in de Tweede Wereldoorlog werden vermoord. Lukt het Inès Picaut om de dader te vinden? Zal het haar lukken om de dader tegen te houden voordat hij nog meer slachtoffers maakt?

Manda Scott heeft met Verraad van spionnen een goed verhaal neer gezet. De terugblikken naar het verleden worden soepel verweven in het verhaal van het heden. De lezer weet af en toe meer dan de hoofdrolspelers, waardoor je op je puntje van je stoel zit in bepaalde situaties waarin het spannend wordt. Manda Scott heeft een prettige schrijfstijl, waardoor je wilt blijven lezen. Ondanks dat het verhaal veel pagina’s heeft, is het vlot te lezen.

Verraad van spionnen is een spannend verhaal uit de Tweede Wereldoorlog. Doordat de moord in deze tijd gepleegd is, heeft het verschillende tijden waarin situaties zich afgespeeld hebben. Manda Scott weet het op een mooie manier te vertellen, waardoor je niet het gevoel hebt dat er zo veel tijd tussen zit. Het verhaal is niet oubollig beschreven maar leest erg vlotjes. Je hebt wel een duidelijk beeld gekregen hoe het er in het verleden aan toe moet zijn gegaan.

De personages worden op een goede manier neergezet. Hierdoor heb je een duidelijk beeld van de hoofdpersonen, maar je kan ook een juiste inschatting maken van de acties die de personages kunnen zetten. Er zijn echter veel personages in dit verhaal. Dat maakt het wat lastig om een juiste dader aan te kunnen wijzen. Het heeft geen invloed om het verhaal te kunnen volgen, maar het zorgt er voor dat het verhaal je meer overkomt dan dat je betrokken bent in het oplossen van het mysterie. In dit geval vond ik dat juist erg prettig. Er spelen veel verschillende situaties af in Verraad van spionnen. Hierdoor vlieg je door het verhaal heen.

Verraad van spionnen is een spannend verhaal dat begonnen is tijdens de Tweede Wereldoorlog. Doordat de moord verband houdt met zaken uit het verleden, is er veel te vertellen. Manda Scott heeft dit op een prettige manier gedaan en heeft haar verhaal afgesloten met een fenomenaal plot. Het einde is behoorlijk onverwacht, maar het verhaal zit goed in elkaar, waardoor er goed toegewerkt wordt naar het einde. Gedurende het verhaal weet je dat er iemand niet te vertrouwen is, maar wie? Dit vraag je je regelmatig af, maar wordt pas beantwoord op het einde.

Recensie: Verraad van spionnen – Manda Scott

Verraad van spionnen

1  2  3  4  5

Een oudere vrouw wordt vermoord gevonden in Orléans, Frankrijk. Haar identiteit is onbekend, maar de doodsoorzaak is zeer specifiek: ze is vermoord op precies dezelfde wijze waarop verraders van het Franse verzet in de Tweede Wereldoorlog werden gedood.

Haar zoektocht naar de moordenaar leidt inspecteur Inès Picault naar het Frankrijk van 1940, toen leden van het Franse verzet verwikkeld waren in een wanhopig gevecht tegen de Duitsers. Ze ontdekt een web van verraad en intriges dat terugreikt tot de jeugd van het slachtoffer: een tijd waarin duistere allianties werden gesmeed en beloftes werden verbroken. Het verleden is jaren verborgen gebleven en Picault ontdekt al snel dat sommige mensen tot alles in staat zijn om dat zo te houden.