De Donkere Dagen - Loes den Hollander RECENSIE

Recensie: De Donkere Dagen - Loes den Hollander

De donkere dagen voor kerst, ze zijn gezellig, maar met de verhalenbundel De Donkere Dagen zijn ze dit jaar ook flink spannend! De auteurs van uitgeverij De Crime Compagnie klommen in de pen en schreven ieder een kort spannend verhaal voor deze verhalenbundel met winters thema. Verhalen van onder andere Linda Jansma, Mariska Overman, Marelle Boersma en Loes den Hollander. Dat belooft veel spannende uren naast de kerstboom.

Thrillerfans kennen vast de boeken van uitgeverij De Crime Compagnie, die garant staan voor spanning en goed geschreven verhalen. In verhalenbundel De Donkere Dagen maak je kennis met de schrijfkunsten van een keur aan Nederlandse auteurs. En die schrijfkunsten mogen er zijn. Al in de eerste paar verhalen word je getrakteerd op spanning met een winters tintje. Dat smaakt naar meer en de in totaal achttien verhalen in deze bundel stellen zeker niet teleur. Alle verhalen hebben een ander ‘smaakje’ maar ze hebben een ding gemeen: ze zijn stuk voor stuk heel goed geschreven.

Verhalen die je soms op het verkeerde been zetten, je laten huiveren en die ervoor zorgen dat je de gordijnen toch maar even dichtdoet. Ze met elkaar vergelijken ga ik niet doen want ze hebben allemaal hun eigen charme en knappe schrijfstijl. Sommige verhalen smaken naar meer en hadden nog wat langer mogen duren zelfs! Tussen de verhalen door lees je meer informatie over de desbetreffende schrijver. Handig, want daar staat ook bij vermeld welke boeken zij geschreven hebben en zo kun je kennis maken met Nederlands auteurs die je misschien nog niet kende en je to-read lijstje flink aanvullen.

De Donkere Dagen heeft een hoog wintergehalte en de perfecte setting on in deze tijd van het jaar te lezen. Fijn even tussendoor een momentje voor jezelf met een kop thee in een knusse stoel. Verhalen over afgunst, wraak, jaloezie, stalkers, witte wieven en afgelegen blokhutten waar ik niet zo snel meer zou eten…

Uit deze verhalenbundel blijkt maar weer hoe veel goede (thriller) schrijvers we hebben in Nederland. En dat er nog heel veel te ontdekken valt in de boekwinkel. De Donkere Dagen is het perfecte decembercadeautje voor liefhebbers van thrillers, of voor jezelf. Het is net als iets lekkers waar je steeds een klein stukje van proeft en waarvan de smaak steeds net een beetje anders is, maar altijd lekker.

De donkere dagen

1  2  3  4  5

De donkere dagen voor kerst waren nooit eerder zo spannend. Dit is het leukste cadeautje voor de feestdagen met beschrijfbaar cadeau-etiket.
    Spanning van Hollandse bodem. De auteurs van de Crime Compagnie hebben misdadige spannende verhalen geschreven voor deze heerlijke winterbundel.

Met bijdragen van:

Loes den Hollander, Marelle Boersma, Linda Jansma, Theo en Marianne Hoogstraten, Marja West, Angelique Haak, Marijke Verhoeven, Svea Ersson, Martine Kamphuis, Atie Vogelenzang, Ingrid Oonincx, Heleen Smit, Annerieke de Vries, Ad van de Lisdonk, Heleen van den Hoven, Mariska Overman, Barbara Sevenstern en Tamara Haagmans