Dat gaat nooit lukken - Marc Randolph RECENSIE

Recensie: Dat gaat nooit lukken - Marc Randolph

Netflixen. Bijna iedereen doet het. Urenlang series kijken, want je wilt natuurlijk wel zien hoe het afloopt zodat je er de volgende dag over mee kunt praten. Je neemt een abonnement, selecteert een film of serie, streamt hem naar je tv of ander apparaat en je kunt gelijk kijken. Zo simpel is het en vandaag de dag heel normaal, echter twee decennia geleden ging dat er nog iets anders aan toe. Marc Randolph oprichter van Netflix vertelt in Dat gaat nooit lukken het werkelijke verhaal achter de opstart van Netflix.

Dat gaat nooit lukken begint in 1997 waar Randolph en zijn zakenpartner Reed de eerste ideeën op papier zetten voor een nieuw op te starten bedrijf. Het initiële idee van het verhuren van videobanden via internet blijkt te kostbaar, maar de verhuur en verkoop van DVD’s blijkt echter haalbaar. Met een klein clubje mensen beginnen ze aan een groots avontuur vol met tegenslagen, maar uiteraard ook met vele (onverwachte) successen.

Het verhaal van Randolph leest als een Netflix-serie. Zijn schrijfstijl is onderhoudend en boeiend en alle leermomenten die hij beschrijft zijn heel waardevol als je zelf een bedrijf wilt starten of een andere droom wilt verwezenlijken. Hij wijst ons er op dat niet alles komt aanwaaien maar er hard voor gewerkt moet worden. Van elke tegenslag kun je leren en deze lessen kun je weer gebruiken om iets wel te laten slagen. Dat gaat nooit lukken kreeg hij vaak te horen waarop hij altijd een quote aanhaalde van William Goldman: Niemand Heeft Enig Idee. Kortom heb je een droom maar nog een zetje nodig om hem te verwezenlijken, heb je enige inspiratie nodig of tips hoe te starten? Lees dan Dat gaat nooit lukken. Nadat je dit boek uit hebt sta je te popelen om te beginnen!

Dat gaat nooit lukken is een boek voor iedereen die geïnteresseerd is in de achtergrond van Netflix maar ook in het opstarten van een succesvol bedrijf. Je verwacht dat deze online streaming dienst van af het begin af aan een succes was, maar niets is minder waar. Maanden en jaren van finetuning, afwijzingen en doorontwikkelen van ideeën was er voor nodig om tot het succes te komen dat ze vandaag de dag hebben. Dat gaat nooit lukken is een inspirerend verhaal dat je moeilijk weg kunt leggen.

Dat gaat nooit lukken

1  2  3  4  5

In Dat gaat nooit lukken onthult Randolph de methoden die hij heeft ontwikkeld om mensen te laten bereiken wat ze willen en hoe die vaardigheden kunnen inzetten.

Dat gaat nooit lukken is de origin story van Netflix, een van de meest geliefde en iconische bedrijven ter wereld. Medeoprichter Marc Randolph onthult de methoden die hij heeft ontwikkeld om mensen te laten bereiken wat ze willen. Methoden die iedereen kan leren, in zaken en in het leven.
    Randolph gebruikt kennis en vaardigheden uit een zeer specifieke wereld – start-ups uit Silicon Valley – en past die toe in het dagelijks leven. Hij biedt concrete, uitvoerbare stappen en specifieke hulpmiddelen om lezers van alle achtergronden en levensniveaus te helpen hun droom te verwezenlijken.

Er is een methode voor succes, zowel in het bedrijfsleven als in het dagelijks leven. Randolph laat de lezer zien hoe krachtige Silicon Valley-technieken kunnen worden gebruikt om te ontwrichten, te innoveren of gewoon om iets nieuws te proberen. Of je nu ondernemer bent, bedrijfsinnovator of gewoon iemand met een droom.

De auteur geef een uniek kijkje achter de schermen van Netflix, een van de bekendste bedrijven ter wereld, met meer dan 125 miljoen abonnees. Het ontstond tijdens een carpoolgesprek en is uitgegroeid tot een bedrijf dat de entertainmentindustrie en de manier waarop we media consumeren voorgoed heeft veranderd.