De macht van K. - Jens Vern RECENSIE

Recensie: De macht van K. - Jens Vern

De macht van K. is een spannende thriller met Tim Turner in de hoofdrol. Hij is net afgestudeerd wanneer hij aan zijn droombaan begint bij een bekend IT-bedrijf in Washington. Deze droom veranderd snel wanneer hij door een onbekende geheimzinnige man wordt getipt met het verhaal dat er achter de schermen bij The Keeler Company – Tims werkgever – duistere zaken spelen. Het leven van Tim is meteen in gevaar, maar gelukkig weet hij te ontsnappen. Hij vlucht naar Den Haag met het idee daar veilig te zijn tot Emily verschijnt.

Jens Vern is een pseudoniem van Hebban-hoofdredacteur Sander Verheijen. De macht van K. is zijn eerste thriller. In 2017 verschijnt zijn eerste boek een autografisch debuut genaamd Ik kan er nét niet bij.

Jens Vern weet de aandacht en de spanning van zijn lezer goed hoog te houden. Het verhaal begint met een spannende inleiding waardoor je als lezer meteen geïnteresseerd bent in het verdere verloop. Vervolgens verspringt het verhaal naar twee jaar later en zullen er vele flashbacks volgen. Gedurende het verhaal wordt er steeds van perspectief verwisseld. Deze wisselingen zijn makkelijk te herkennen, omdat boven elk hoofdstuk staat wie er aan zet is. Het zijn vele kleine hoofdstukken waardoor je snel door het boek heen gaat. De macht van K. speelt zich af binnen de IT-branche. Als lezer kom je daardoor in aanraking met soms iets te uitgebreide toelichtingen over de technische kant. Het verhaal verliest hierdoor wat spanning. Ook als je als lezer niet geïnteresseerd bent in deze branche, kost het soms wat moeite om bij te blijven.  Desalniettemin blijft het verhaal toch spannend. Het is niet zo dat je voor het lezen van dit boek een gigantische computerfanaat moet zijn. Jens Vern legt het dusdanig duidelijk uit dat iedereen het kan volgen.

Kortom, De macht van K. is een spannende thriller over een jongen die zijn droombaan vindt bij een bekend IT-bedrijf, maar die droom veranderd snel. Jens Vern weet de spanning hoog te houden. De soms té lange technische omschrijvingen halen hier en de spanning uit het verhaal, maar toch blijft het verhaal interessant. Het verhaal is zeker de moeite waard om te lezen.

Recensie: De macht van K. - Jens Vern

De macht van K.

1  2  3  4  5

Als de net afgestudeerde Tim Turner wordt ingelijfd door het prestigieuze IT-bedrijf The Keeler Company in Washington, weet hij niet wat hem overkomt. Hij krijgt een luxe appartement, een fantastisch salaris en maakt in korte tijd promotie. Maar dan ontmoet hij een mysterieuze man die zich De Vriend noemt, en die hem waarschuwt voor de duistere kant van het bedrijf. Tim besluit op onderzoek uit te gaan en al snel komt hij erachter dat er inderdaad dingen niet kloppen en dat er mensen verdwijnen.

Als Tim ontdekt dat ook hij gevaar loopt, weet hij met de hulp van De Vriend te ontsnappen en begint hij met een andere identiteit een nieuw leven in Den Haag. Daar lijkt hij veilig te zijn, tot hij Emily Green tegenkomt. Tim is diep onder de indruk van haar, maar Emily blijkt ook een vorig leven te hebben. Wie kun je vertrouwen als niets is wat het lijkt? En kun je in deze tijd ooit echt aan je verleden ontsnappen?