Het beste wat ik ooit meemaakte - Abbi Glines RECENSIE

Recensie: Het beste wat ik ooit meemaakte - Abbi Glines

De trouwdag van Nate en Bliss was de laatste dag dat Eli Hardy zich in Sea Breeze bevond, totdat hij een jaar later terugkeert. Alleen is Eli niet hetzelfde: hij zit opeens onder de tattoos en is van de lieve vriend naar een foute badboy veranderd. Hij is van plan weer snel te vertrekken uit Sea Breeze, totdat Ophelia Finlay hem van gedachte doet veranderen. Nooit heeft hij kunnen denken dat hij van iemand anders zou kunnen houden dan van Bliss, maar liefde doet wonderen.

Het beste wat ik ooit meemaakte is het derde deel in de serie van Abbi Glines waar de kinderen van de personages uit de Sea Breeze-serie en de Rosemary Beach-serie elkaar kruisen. In dit deel volgen we Eli en Ophelia. Eli is de zoon van Marcus en Low Hardy, die we kennen van de Sea Breeze-serie. Ophelia is niemand minder dan de dochter van Blair en Rush Finlay, met wie wij als allereerste kennismaakte in de Rosemary Beach-serie. Ophelia is tevens het zusje van Nate Finley, waar de beste vriendin van Eli, Bliss, mee gaat trouwen. Zoals je merkt, komen er aardig wat namen voor in de series van Abbi Glines. Daarom was het boek wat lastig in te komen, omdat je in je geheugen moet graven wie-wie nou ook alweer was. Maar zodra je hier doorheen bent, na een aantal pagina's, kan het avontuur van Eli en Ophelia beginnen.

Eli is altijd al verliefd geweest op zijn beste vriendin Bliss, en zij is uiteraard de reden dat hij in eerste instantie uit Sea Breeze vertrekt op de dag van haar huwelijk. Wanneer Eli dan terugkomt, is hij anders dan toen hij vertrok: hij is een echte badboy geworden. Het was erg interessant om te lezen hoe Eli langzamerhand naar Ophelia toegetrokken wordt. Ophelia heeft altijd al een oogje op Eli gehad, maar dat was voordat hij zo veranderde. Het was daarom meer dan leuk om te lezen hoe Ophelia de oude Eli naar boven heeft kunnen halen. De persoonlijkheden van de hoofdpersonages zijn zeer prettig om te lezen. Zo is Eli interessant omdat hij graag de badboy wil zijn, maar diep van binnen schuilt nog de lieve jongen in hem. Ophelia is sterk, maar toch een echte lieverd. Het grootste pluspunt van Het beste wat ik ooit meemaakte zijn dus de personages.

Het beste wat ik ooit meemaakte past helemaal naast de andere boeken van Abbi Glines. Zo kent het boek een hartstochtelijk liefdesverhaal, al weet je stiekem van te voren natuurlijk dat alles goed gaat komen. Dat is ook bij dit boek het geval. Het verhaal is aardig voorspelbaar, maar toch vermakelijk. Echter is Het beste wat ik ooit meemaakte zeker geen hoogstandje; het is een prima verhaal om tussendoor te lezen. Het boek leest namelijk heerlijk vlot weg, dus perfect om te lezen op een mooie zomerse dag.

Het beste wat ik ooit meemaakte is een vermakelijk boek dat je voor even zal wegnemen uit de realiteit. Doordat je zeker wilt weten of het goed gaat komen tussen Eli en Ophelia, zal je het boek niet kunnen wegleggen.

Sea Breeze meets Rosemary Beach 3 - Het beste dat ik ooit meemaakte

1  2  3  4  5

Het is weer zomer, het nachtleven bloeit in het kuststadje Sea Breeze, Alabama. Schaars geklede, zonverbrande mensen genieten van livemuziek en de geur van vers bereide visgerechten.
    Eli Hardy kijkt om zich heen en vraagt zich af of het wel een goed idee was om hiernaartoe terug te keren. Hij is niet meer dezelfde zachtaardige persoon die een jaar geleden op zijn motor uit deze plaats vertrok. Daar staat hij nu, met zijn slordige, krullerige blonde haren en tatoeages op zijn armen.
    Eli Hardy is terug en zeker niet van plan lang te blijven. Maar dan komt hij Ophelia tegen, en blijkt de wereld er toch anders uit te zien.