Het begint met een kus - Kelly Moran RECENSIE

Recensie: Het begint met een kus – Kelly Moran

In het stadje Redwood heeft Flynn O’Grady samen met zijn twee broers een dierenartsenpraktijk. Flynn is al vanaf zijn geboorte doof, maar samen met zijn dierenartsassistente en tevens beste vriendin Gabby vormt hij een perfect team. Stiekem vindt Flynn Gabby al jarenlang leuk, maar heeft hij niks met zijn gevoelens willen doen omdat hij bang is om hun vriendschap te verpesten. Gabby wordt altijd gezien als dat lieve, aardige meisje en ze heeft al lang geen relatie gehad. Wanneer Flynn en Gabby op een avond meer naar elkaar toe groeien, ziet ze hoe leuk en knap Flynn eigenlijk is… Zouden Flynn en Gabby meer dan alleen beste vrienden kunnen worden?

“Mensen hebben de neiging te luisteren naar degene die schreeuwt en degene die fluistert te negeren.”

Het begint met een kus van Kelly Moran is echt een heerlijk feelgood boek! Vanaf de allereerste pagina word je meegesleurd in het verhaal. Gabby is een leuk en herkenbaar karakter om over mee te lezen en als lezer mag je haar direct. Ook Flynn is een geweldig karakter. Hij laat zien dat je ondanks een beperking alles kan doen! Hij is namelijk net als zijn broers dierenarts terwijl hij zelf doof is. Flynn is daarnaast een lief en zachtaardig karakter en al snel sluit je hem in je hart. Doordat Flynn doof is wordt er in het boek veel in gebarentaal gepraat. Dit wordt door middel van schuingedrukte zinnen aangeduid. Voor de lezer is het op deze manier heel goed duidelijk wanneer er in gebarentaal gesproken wordt en wanneer mensen hardop praten.

Het verhaal zit daarnaast goed in elkaar. De opbouw is goed gedaan. Het begint vrij rustig waardoor we de karakters goed leren kennen. De chemie tussen Flynn en Gabby is zeker aanwezig en goed voelbaar. Hun relatie is voor de lezer erg overtuigend. Ondanks dat je eigenlijk al vanaf het begin weet hoe het af gaat lopen is de weg ernaartoe erg leuk. Er zitten geen grote onverwachte momenten in, maar dat hoeft bij dit feelgood boek ook niet. In Het begint met een kus zitten wel een aantal expliciete scènes in verwerkt, dus daar moet je wel van houden.

Tijdens het lezen kwam ik erachter dat dit eigenlijk het tweede deel uit een serie is. In het eerste deel was een van de andere broers van Flynn de hoofdpersoon. Toch is dit boek perfect los te lezen. De karakters worden in dit deel allemaal goed geïntroduceerd en je hebt eigenlijk niet door dat dit een vervolg is. Ik kan je wel verklappen dat je na het lezen van dit deel ook zeker het eerste deel wil lezen! Daarnaast merk je op het eind dat de auteur alvast wat verhaallijnen openlaat die waarschijnlijk in het derde deel aan bod zullen komen.

De karakters zijn stuk voor stuk erg leuk. Zo zijn alle collega’s van Flynn en Gabby leuke bijpersonages. Wel moet ik hierbij vermelden dan Kelly Moran soms ietwat te stereotyperend is. Zo schrijft ze bijvoorbeeld het volgende over het karakter Brent: “Brent lachte en maakte een wuifgebaar met de theatrale flair van een openlijk homoseksuele man.”

Als je op zoek bent naar een zomers feelgood boek dan is Het begint met een kus van Kelly Moran het boek voor jou. De auteur heeft een fijne schrijfstijl waardoor het boek makkelijk wegleest, de karakters zijn leuk en het verhaal zit goed in elkaar. Af en toe was het verhaal net iets te langdradig en te stereotyperend, maar buiten dat heb ik van het verhaal genoten! Het begint met een kus krijgt van mij daarom 4 hartjes.

Redwood Ridge 2 - Het begint met een kus

1  2  3  4  5

Oude vrienden, nieuwe liefde?

Redwood, Oregon. Een stadje tussen bergen en zee. Hier heeft Flynn O'Grady een dierenartspraktijk met zijn twee broers. Omdat hij vanaf zijn geboorte doof is, moet Flynn op zijn andere zintuigen vertrouwen bij het werken met de dieren. En op Gabby, zijn assistent. De twee zijn een perfect team en ook privé beste vrienden. Daarom negeert Flynn zijn hartslag als hij haar te lang in de gaten houdt. Maar sommige dingen kunnen niet voor altijd worden genegeerd. Vooral als je in een klein stadje vol enthousiaste matchmakers woont...

Een plek om te ontspannen, drie dierenartsen om verliefd op te worden - het tweede deel van de Redwood-serie