De Laatste Troef - Sandra Brown RECENSIE

Recensie: De Laatste Troef - Sandra Brown

FBI-agent Drex Easton is al jaren op zoek naar een man die rijke vrouwen vermoord. Deze man is een kameleon die steeds van uiterlijk en naam verwisseld en daardoor ongrijpbaar is. Tot Drex een duidelijke lead krijgt in Florida, waar een man blijkt te wonen die het op rijke vrouwen heeft voorzien en onlangs getrouwd is met een rijke zakenvrouw. Dé modus operandi van zijn vijand. Drex gaat undercover als de man zijn buurman en komt steeds dichterbij de ontmaskering van de man op wie hij al zo lang jaagt. Dan ontmoet hij zijn vrouw en dreigt Drex zelf ten prooi te vallen.

Sandra Brown is een gevestigde naam in de wereld van de romans met een thrillerrandje of misschien moeten we zeggen romantische thrillers. Een gouden combinatie. De Laatste Troef is haar nieuwste en past perfect in het rijtje succesvolle boeken van de schrijfster.

In De Laatste Troef maken we kennis met Drex en Talia. Drex is een agent met een missie: de man pakken die al meerdere vrouwen – waaronder Drex’ moeder – heeft vermoord. Talia is getrouwd met de man van wie Drex verdenkt de man te zijn waarnaar hij op zoek is. Hij gaat undercover, maar zodra hij Talia heeft ontmoet verandert dat alles en is hij vastbeslotener dan ooit om zijn vijand voor eens en voor altijd te grijpen.

Een succesvolle formule, deze romantische thrillers van Sandra Brown. Zachter dan de harde actiethrillers, minder creepy dan de vele psychologische thrillers, maar perfect voor wie houdt van een liefdesverhaal maar dan wel met wat spanning. De Laatste Troef stelt hier niet in teleur. Het boek is vlot geschreven en al even vlot vertaalt en daardoor vliegen de bladzijden voorbij. Niet in de laatste plaats omdat het een goed opgebouwd verhaal betreft. Zowel de spanning van de jacht op de mysterieuze moordenaar als de seksuele spanning tussen Drex en Talia zindert van de bladzijden. Sandra Brown omschrijft de dingen op zo’n manier dat je bijna zelf kunt voelen wat de hoofdpersonen meemaken. Misschien ligt het aan mij, maar ik had bij dit boek wel moeite om de hoofdpersoon voor me te zien. Wellicht is dit juist de bedoeling van de schrijfster, zodat de lezer hier zijn of haar eigen invulling aan kan geven.

De Laatste Troef is in elk geval een dikke aanrader voor als je even wilt ontsnappen aan de realiteit en een boek wilt lezen dat niet te zoetsappig is, maar ook weer niet zo spannend dat je het voor het slapen gaan niet meer durft te lezen. Gewoon een fijn boek, wat het ook heerlijk doet op vakantie of lekker in de zon in je achtertuin. Het smaakt naar meer!

De laatste troef

1  2  3  4  5

FBI-agent Drex Easton zit al jaren achter een misdadiger aan die hij ervan verdenkt acht rijke vrouwen te hebben vermoord. De enige overeenkomst tussen de zaken is dat er "een nieuwe man' in het leven van de slachtoffers zou zijn. Drex is ervan overtuigd dat Jasper Ford, de man die hij kent als Weston Graham, de moordenaar is.

Jasper Ford is sinds kort getrouwd met Talia Shafer, een succesvolle, rijke zakenvrouw. Drex gaat undercover als hun nieuwe buurman, maar er dreigt een onvoorzien probleem: Drex voelt zich enorm aangetrokken tot Talia. Maar is Talia een onschuldig slachtoffer of een medeplichtige?