Compleet in de wolken - Jill Shalvis RECENSIE

Recensie: Compleet in de wolken - Jill Shalvis

Mallory Quinn voert vol passie haar beroep als verpleegkundige uit. Daarnaast zorgt ze voor iedereen in haar omgeving en staat altijd klaar om hulp te geven. Ze vergeet zichzelf alleen helemaal. Met mannen is ze erg braaf en kiest altijd voor veilig, daar wil ze nu eens verandering in brengen. Samen met haar twee vriendinnen Amy en Grace richt ze de Chocoholica groep op, ze houden alle drie van chocoladetaart. Ze maken een plan om aan de man te komen, om te beginnen met Mallory. Mallory gaat op jacht naar een Foute Man, ze wil nu eens goed uit de band springen. Al snel loopt ze de nieuwkomer van het stadje Ty Garrison tegen het lijf, en hij heet niet voor niets de Mysterieuze Mooie Man. Na de eerste kus weet Mallory het al zeker, maar is dat wel wederzijds?

Jill Shalvis heeft met Compleet in de wolken het vierde boek in de Lucky Harbour serie geschreven. Opvallend aan dit verhaal is dat elk hoofdstuk begint met een chocolade quote. Door alleen deze quotes te lezen weet je in grote lijnen eigenlijk hoe het verhaal verloopt. Daarnaast toveren veel van deze quotes ook een lach op je gezicht.

'Niet dat chocola een vervanging is voor liefde. Nee, liefde is een vervanging voor chocola. Op chocola kun je tenminste rekenen.'

'Verliefd worden is hetzelfde als een hele doos chocolaatjes leegeten, dat lijkt in het begin een goed idee...'

'Het leven is net een doos bonbons, vol onverwachte dingen.'

Compleet in de wolken kent daarnaast veel personages, in het begin goed opletten om de onderlinge relaties uit te vogelen. Elk personage voegt echter wel wat toe aan het verhaal, en brengt ieder op zijn beurt humor met zich mee. Verder heeft Jill Shalvis een vlotte schrijfstijl, je vliegt zo door de hoofdstukken heen, die ook niet te lang zijn. Daarentegen mist het wel de diepgang, vanaf het begin af aan is het plot van deze feelgood roman eigenlijk al te voorspellen. Dat maakt het verhaal niet minder leuk, maar stel je verwachting in naar gelang wat voor boek het is. Dan kan het zeker niet tegenvallen.

Al met al heeft Jill Shalvis met Compleet in de wolken weer een heerlijk verhaal geschreven waarin Mallory Quinn haar zoektocht in de liefde zoekt in de Mysterieuze Mooie Man. De humor en de chocolade quotes maken het totaal plaatje compleet.

Lucky Harbor Resort 1 - Compleet in de wolken

1  2  3  4  5

Mallory Quinn heeft er genoeg van om altijd maar op safe te spelen. Als verpleegster en toegewijde dochter zorgt ze voor iedereen, behalve voor zichzelf. En braaf als ze is, gaat ze alleen maar uit met keurige mannen. Ze wil nu eens één keer goed uit de band springen met een Foute Man. En wie is er fouter dan Ty Garrison? De mysterieuze en zeer aantrekkelijke nieuwkomer in Lucky Harbor heeft duidelijk gemaakt dat hij liever vandaag dan morgen weer vertrekt, wat haar prima uitkomt. Al na de eerste kus wil Mallory echter niets liever dan dat Ty blijft. Maar hoe gaat ze hem duidelijk maken dat hij het beste is wat haar ooit is overkomen…?