Een nieuwe kans in Cockleberry Bay - Nicola May RECENSIE

Recensie: Een nieuwe kans in Cockleberry Bay - Nicola May

Let op! Wanneer je de vorige delen van de Cockleberry Bay-serie niet hebt gelezen, kan deze recensie spoilers bevatten!

Het laatste deel van de Cockleberry Bay-serie gaat wederom over Rosa, maar ook haar vriendin Titch speelt een grote rol in Een nieuwe kans in Cockleberry Bay. In dit boek runt Rosa naast haar winkel ook een succesvol café en wil ze graag een eigen gezin beginnen. Ze denkt erover na om het winkeltje (wat ze in deel 1 heeft geëerfd) te verkopen. Dit mag echter niet zomaar. In het contract is een clausule opgenomen, dat ze de winkel alleen mag nalaten aan iemand die het verdient... Maar wie zal ze kiezen? En is dit een juiste beslissing?

In het vorige boek, Ik zie je in Cockleberry Bay, werd veel ingegaan op het verleden van Rosa. Ook zagen we haar karakter veranderen, op basis van 7 lessen die Rosa heeft geleerd. Het laatste deel van deze serie is dan ook minder 'zwaar' dan het vorige deel. Er zijn iets minder gebeurtenissen in het verhaal en ook wordt er wat dieper op de gebeurtenissen ingegaan. Dit zorgt ervoor dat je weer helemaal in het verhaal zit! Ook is in Een nieuwe kans in Cockleberry Bay mooi de verandering te zien die Rosa in de vorige delen heeft doorgemaakt.

Ook blikte Nicola May in het tweede deel erg lang terug op het eerste deel. Dat was bij Een nieuwe kans in Cockleberry Bay minder het geval. Hierdoor moest je soms even nadenken wat er soms ook alweer aan vooraf was gegaan, maar zorgde er ook voor dat meer ruimte was voor het nieuwe verhaal. Desondanks wordt er verderop in het verhaal ook af en toe teruggeblikt op de voorgaande delen. Wanneer je de boeken snel na elkaar leest, zou dit saai kunnen zijn. Het laatste deel draait voornamelijk om het vinden van een nieuwe eigenaar voor de Cornershop. Ook zijn er nog een aantal kleine verhaallijntjes waarbij een aantal andere personages betrokken zijn, zoals Lucas en Danny. Op een aantal van deze verhaallijnen had Nicola May iets dieper in kunnen gaan.

Een nieuwe kans in Cockleberry Bay is een boek wat lekker wegleest, door de vlotte schrijfstijl. Het is geen diepgaand boek, wat maakt dat het een heerlijk boek is voor 'even tussendoor'. Een leuke afsluiter van de serie, waarin de cirkel weer helemaal rond wordt gemaakt! Al met al een heerlijke feelgood serie, waarbij je echt nieuwsgierig wordt naar het plaatsje Cockleberry Bay! Wel is het af en toe een beetje voorspelbaar, wat vaak ook wel te verwachten is bij een feelgood boek als dit! Een aanrader als je houdt van een boek met de nodige drama, romantiek en vriendschap. Maar verraad en vertrouwen komen ook absoluut voor in dit boek!

Cockleberry Bay Serie 3 - Een nieuwe kans in Cockleberry Bay

1  2  3  4  5

'Een nieuwe kans in Cockleberry Bay' van Nicola May is het slot van de succesvolle Britse feelgoodhit.

Alle favoriete karakters (natuurlijk inclusief hond Hot) van de Cockleberry Bay-serie keren nog een laatste keer terug in 'Een nieuwe kans in Cockleberry Bay', het slot van de populaire serie van Nicola May. Rosa runt een succesvol café en ze wil graag een eigen gezinnetje beginnen. Ze denkt er daarom over na om haar geërfde winkeltje te verkopen, maar dat gaat niet zomaar. In het contract is een clausule opgenomen dat ze de winkel alleen mag nalaten aan iemand die het verdient. Wie kan ze kiezen? En hoe weet ze of het de juiste beslissing zal zijn?