Vlinders in Central Park - Sarah Morgan RECENSIE

Recensie: Vlinders in Central Park – Sarah Morgan

Frankie Cole is een bloemstylist die niet in de liefde geloofd. Haar ouders zijn toen ze jong was gescheiden en dat heeft diepe sporen op haar nagelaten. Ze houdt daarom ook alle mannen op veilige afstand, behalve haar beste vriend Matt. Matt is echter al lange tijd stiekem verliefd op Frankie en is vastbesloten om haar hart te winnen én haar in te laten zien dat niet elke relatie stuk hoeft te lopen. Zal hem dit lukken?

Vlinders in Central Park is eigenlijk het tweede deel in de Manhatten-serie. Je hoeft het eerste deel niet te hebben gelezen voordat je aan dit deel begint. De gebeurtenissen van dit boek staan los van deel 1 en alle karakters worden in Vlinders in Central Park (opnieuw) geïntroduceerd. Hierdoor is het hele boek gewoon perfect te begrijpen zonder dat je de kennis van deel 1 hebt!

Het boek is geschreven vanuit het perspectief van zowel Frankie als Matt. Sarah Morgan heeft een ontzettend fijne, vlotte schrijfstijl waardoor je echt door het boek heen vliegt. De gebeurtenissen volgen elkaar snel op en de beschrijvingen van locaties zijn nooit te langdradig. Daarnaast weet de auteur heel goed hoe ze dialogen moet schrijven. Deze zijn heel geloofwaardig, maar ook bij vlagen grappig op te lezen. Hierdoor vlieg je door het boek heen!

Frankie en Matt zijn beide fijne personages om over te lezen. Toch miste ik bij Matt soms wat diepgang. Wanneer we met Frankie meelezen, leren we heel veel over haar verleden zoals de scheiding van haar ouders. Matt blijft daarin toch wat oppervlakkiger, we lezen alleen even kort over zijn vorige relatie die slecht is afgelopen. Het karakter mist wat diepgang, waardoor hij niet echt tot leven komt en je dus ook minder met hem meeleeft. Frankie komt wel meer tot leven, al wordt er op een gegeven moment iets te vaak in herhaling gevallen dat ze niet in de liefde geloofd vanwege de scheiding van haar ouders. Daarnaast lezen we dat een jongen haar toe ze jonger was na de seks ‘een dikke onvoldoende' gaf. Dit is een belangrijke gebeurtenis geweest in haar leven en de herinnering hieraan komt ook meerdere malen terug in het boek. Er wordt echter nooit volledig toegelicht wat er nu precies is gebeurd en welke jongen dit tegen haar heeft gezegd. Aangezien dit zo’n belangrijke ervaring is geweest voor Frankie had ik daar graag meer over willen lezen.

De andere bijpersonages zijn stuk voor stuk heel fijn om over te lezen. Frankie heeft twee beste vriendinnen, Paige en Eva, die een belangrijke rol in haar leven spelen. Beide personages zijn erg fijn om over te lezen en ze vormen een mooie vriendengroep met zijn drieën.

Het verhaal van Vlinders in Central Park van Sarah Morgan is zoals je kan verwachten erg voorspelbaar. Toch maakt dit voor een feelgood verhaal helemaal niks uit. Het verhaal leest namelijk heerlijk weg en is echt perfect om tussendoor te lezen!

Vlinders in Central Park van Sarah Morgan is een prima boek om te lezen als je houdt van feelgood verhalen. Alhoewel het boek ontzettend vermakelijk is en je het zo uit hebt, stijgt dit boek niet uit boven andere feelgood verhalen. Na een paar weken zal je dit boek eigenlijk alweer vergeten zijn. Vlinders in Central Park krijgt van mij dan ook 3 hartjes.

Vlinders in Central Park

1  2  3  4  5

Bloemstylist Frankie Cole gelooft na de desastreuze scheiding van haar ouders niet meer in sprookjesachtige liefde. Mannen houdt ze daarom het liefst veilig op afstand. De enige man voor wie ze een uitzondering maakt is haar beste vriend Matt – maar dat is zuiver platonisch.Wat ze niet weet is dat Matt al jaren verliefd is op haar. Hij durft alleen niets te laten merken omdat hij weet dat ze allergisch is voor alles wat met liefde te maken heeft. Maar ondertussen broedt hij op een plannetje om Frankie opnieuw te laten geloven in de liefde. Zal dat hem eindelijk lukken?